شناسایی عوامل سازمانی موثر بر تخلفات بیمه شخص ثالث در بین کارکنان شرکت های بیمه

رشته بیمه شخص‌ثالث سهم بالایی در پرتفوی بازار بیمه ایران دارد و از آنجا که این رشته بیمه‌ای نسبت به سایر رشته‌ها مناسب‌ترین شرایط را برای تخلف داراست، این امر به ‌تنهایی می‌تواند از بالا بودن تخلفات در بازار بیمه ایران نسبت به انواع جهانی حکایت کند. به‌طور کلی گسترده‌ترین شبکه‌های تخلف در تمام دنیا در این رشته بیمه‌ای متمرکز است. اصلی‌ترین انگیزه در تخلف بیمه‌ای”  «منفعت مالی”» است. چالشی که امروزه به‌دلیل افزایش هزینه‌های سرسام‌آور آن بر شرکت‌های بیمه ضرورت شناسایی در راستای پیشگیری از بروز آن بیش از پیش در اولویت مدیران ارشد صنعت بیمه قرار گرفته است.
در پژوهشی با عنوان « شناسایی عوامل سازمانی موثر بر تخلفات بیمه شخص‌‌ثالث‌در بین کارکنان شرکت‌‌های بیمه» عوامل سازمانی تأثیرگذار بر تخلفات بیمه شخص ثالث مورد مطالعه قرار گرفت.

گفتنی است؛ این پژوهش توسط بهروز میرزایی، اصغر محمدی، مهرداد نوابخش صورت گرفته که در شماره ۴۹ پژوهشنامه بیمه، پژوهشکده بیمه در تابستان ۱۴۰۳ منتشر شده است. 
مخاطبین جهت مطالعه این پژوهش می‌توانند از لینک زیر استفاده نمایند.
https://ijir.irc.ac.ir/article_160320.html