دومین همایش مسئولان بسیج کارگران و کارخانجات استان های کشور در شرکت فولاد آلیاژی ایران برگزار شد.

به گزارش رویداد شرق به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران ، حمید رضا اله بداشتی رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در این همایش با اشاره به این موضوع که دشمن گام به گام ما را در معرض تهدید قرار می‌دهد و ما هم گام به گام قوی‌تر می‌شویم گفت: این روزها کشور در معرض پنجمین فتنه قرار گرفته که جنس آن متفاوت است. رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با بیان این موضوع که دشمن در جنگ‌های مختلف علیه نظام اسلامی شکست خورده است، اظهار داشت: یکی از ترفند‌های دشمن پس از شکست در تهاجم‌های گوناگون علیه نظام اسلامی ایران، ایجاد اختلاف و تفرقه در جامعه است تا از این طریق اهداف خود را محقق کند.
وی بر این موضوع تاکید داشت که در فتنه اخیر بحث معیشتی مطرح نبوده و ادامه داد: در این فتنه، اتحاد رسانه‌های دشمن علیه ملت ایران باعث به راه افتادن یک جنگ ترکیبی شده که در این راستا تقویت اتحاد و همبستگی اصحاب رسانه در همه لایه‌های جامعه اسلامی ایران برای ناامیدی اهداف دشمن یک ضرورت است.
در ادامه این مراسم مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان یزد مهدی ابوئی با اشاره به برگزاری دومین همایش کشوری مسئولین بسیج کارگران و کارخانجات استان های کشور با موضوع جهاد تبیین خاطرنشان کرد: این همایش در راستای درخواست واحدهای تولیدی و صنعتی کشور در زمینه ارتقا سطح فکری و تحلیلی کارگران به میزبانی پایگاه مقاومت الحدید شرکت فولاد آلیاژی ایران برگزار شد. وی ادامه داد: در این همایش، کارگاه‌های توانمندسازی کارگران و مسئولان کارگری کشور با موضوع ارتقای روش‌های جهاد تبیین برگزار شد.
مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان در پایان با تاکید بر اینکه نقش بسیج کارگری حراست از تولید و صنعت کشور است اظهار داشت: امیدواریم با اقدامات انجام شده و همچنین برگزاری این همایش کشوری بتوانیم در زمینه عملیاتی شدن شعار سال نیز قدمی برداشته و به آن جامع عمل بپوشانیم.
محمد حسین جعفرزاده مدیر ارشد بهره‌برداری شرکت فولاد آلیاژی ایران در ابتدای این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان و با اشاره به این موضوع که شرکت فولاد آلیاژی ایران در سال ۱۴۰۰ با صادر کردن ۴۶ هزار تن فولاد، به عنوان صادرکننده نمونه صنعت فولاد کشور انتخاب شده، گفت: ما در سال ۱۴۰۰ در زمینه صادرات محصولات تولیدی گروه‌های مختلف ،نسبت به سال قبل، افزایش ۴۵ درصدی داشتیم. وی با اشاره به این که شرکت فولاد آلیاژی ایران علاوه بر پوشش نیازهای بازار داخلی، محصولات خود را کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی صادر می‌کند، گفت: ما در این شرکت توانستیم که شعار بومی‌سازی را به مرحله اجرا برسانیم و بومی‌سازی از سال ۹۷ در این شرکت اجرا می‌شود و از مهمترین فعالیت‌های انجام شده در این واحد، بومی سازی بیش از ۵۰۰ مورد تجهیزات و قطعات پیچیده از سال ۱۳۹۷ تاکنون است که پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان سال جاری به بیش از ۶۰۰ مورد برسد.
مدیر ارشد بهره‌برداری شرکت فولاد آلیاژی ایران با اشاره به این که صرفه جویی ارزی حاصله از بومی‌سازی در این سال‌ها نیز بالغ بر ۱.۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، ادامه داد: از بعد بومی سازی، بر اساس نیاز صنایع کشور و همچنین تقاضاهای صادراتی نیز، تا به‌حال بیش از ۴۹۳ گرید فولادی در قالب ۲۶ گروه در مقاطع و سایزهای مختلف نوردی و ریختگی در این شرکت تولید شده است.