رصد بورس: در بانکداری دیجیتال مشتریان توانایی مدیریت مالی خود به صورت آنلاین از طریق رایانه، تبلت یا گوشی هوشمند ارتقا می دهند که بانک ایران زمین ضمن درک شرایط جدید بسترهای بانکداری نوین را برای مشتریان نسل جدید فراهم می کند.
به گزارش رویداد شرق به نقل از رصد بورس: فضای بانکداری دیجیتال به سرعت در حال پیشرفت و دائما در حال تغییر است. ما به دنبال تحقیق در مورد آخرین دادهها در مورد بانکهای سراسر جهان برای یافتن بانک بزرگ موفق در زمینه بانکداری دیجیتال هستیم.این آمار بر اساس ارزیابیها، کل سرمایههای جمعآوریشده و تعداد مشتریانی بهروز بدست آمده است.
داده های تحقیق از منابع در دسترس ، مانند موسسات مالی، ارگان های دولتی، بیانیه های مطبوعاتی، وب سایت های فین تک و مجلات گرفته شده تا جولای ۲۰۲۱ نشان می دهد بانک دیجیتال برتر، ترکیبی سالم از استارتآپها و شرکتها از چهار قاره مختلف ارزش ۷۲ میلیارد دلار هستند.بزرگترین بانک دیجیتال در جهان متعلق به سائوپائولو، برزیل است و این پتانسیل را دارد که بزرگتر شود، زیرا بازار برزیل هنوز با کمبود یک سوم جمعیت فاقد حساب بانکی است.
در کشورمان ایران نیز سیستم بانکداری دیجیتال در حال رشد و پیشرفت است و مشتریان پس از سالیان متمادی در حال اعتماد و آن هستند در این میان یکی از بانکهای برتر با زیرساخت های موفق دیجیتال در راستای توجه به خدمات بهتر مشتریان بانک ایران زمین است. ** ارائه خدمات بانکداری دیجیتال با هدف مشتری مداری در بانکداری دیجیتال مشتریان توانایی مدیریت مالی خود به صورت آنلاین از طریق رایانه، تبلت یا گوشی هوشمند ارتقا می دهند.
بانک ها معمولاً خدمات بانکداری دیجیتالی را ارائه می دهند که عبارتند از: بانکداری آنلاین، موبایل و تبلت واریز چک موبایل هشدارهای متنی بیانیه های الکترونیکی پرداخت آنلاین قبض اما با توجه به زیرساخت های بانکداری دیجیتال در بانک ایران زمین مشتریان می توانند این خدمات را به صورت برخط متمایز دریافت کنند. همچنین ارائه تسهیلات به عنوان یک خدمت بانکی رایج است که ارائه می شود و در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد.
برخی از انواع رایج وام هایی که بانک ها ارائه می دهند عبارتند از: وام های شخصی وام خودرو خطوط اعتباری سهام، خانه وام مسکن وام های تجاری همه این تسهیلات میتواند از طریق بانکداری دیجیتال ایران زمین به مشتریان ارائه شود. بر همین اساس یکی از مهمترین مزیت بانک ایران زمین استفاده از بسترهای بانکداری دیجیتال با محوریت ارائه خدمات بهتر به مشتریان است. **تحول بانک ایران زمین برای مشتریان نسل جدید مهم ترین بسترهای بانک داری دیجیتال که توسط بانک ایران زمین محقق می شود شامل افزایش، بهره وری، سرعت دقت، انطباق، استقلال مالی، آرامش خاطر مشتریان است.
نظرسنجی جهانی بانکداری، روابط مالی اولیه مشتریان بانکی را بررسی کرد و دریافت که فین تک ها و نئوبانک ها در حال افزایش هستند. مشتریان دیگر انتظار ندارند که یک موسسه مالی یا بانکی تمام نیازهای آنها را برآورده کند بلکه انتظار دارند تجربیات مستقل، یکپارچه توسط بسترهای دیجیتالی داشته باشد. به طور خاص، یافتههای این تحقیق نشان میدهد چگونه روندهای کنونی زمین بازی رقابتی را به سمت بانکداری دیجیتال که از مزایایی بسیاری برخوردار هستند، متمایل میکند.
آنها همچنین یک تغییر نسلی را در ادراکات مشتریان بانکی از اعتماد و ترجیح قوی برای یکپارچگی خدمات نشان می دهند. در نهایت، نتایج نظرسنجی تأیید میکند که چرا قابلیتهای شخصیسازی قویتر و مدلهای تجاری دیجیتالی بانکها برای حفظ روابط با مشتری و ترسیم مسیری مناسب برای رشد ضروری است.
از جمله یافته های اصلی تحقیقات این گزارش نشان می دهد ۲۷ درصد از مشتریان بانکی در جهان با نئوبانک ها یا بانک داری دیجیتال ارتباط دارند که از این میان ۳۷ درصد بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن دارند که جمعیت جوانی از مشتریان بانکی را تشکیل می دهند. از آنجایی که پرداخت های بانکی متمرکز تر می شود، زمین بازی رقابتی به نفع بانک های جدید یا دیجیتال متمایل می شود، اما نیاز به ادغام چندین ارائه دهنده خدمات مالی یک فرصت مهم برای بانک های فعلی است.
قابل اعتماد بودن و استقلال مالی، دو حوزه قدرت برای مشتریان هستند که باعث اعتماد به بانکداری دیجیتال میشوند که دست برتر را در اختیار دارند. ظهور «برنامههای فوقالعاده» و ترجیح مشتریان برای شخصیسازی خدمات بانکی، انگیزهای قوی برای تولید برنامههای دیجیتالی جدید و توسعه اکوسیستم در بانکهای فعلی ایجاد میکند که بانک ایران زمین با درک این مهم به دنبال توسعه فعالیت های بانکداری دیجیتال در کشور است.