مدیرگروه شناورسازی بزرگ مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: ۷ فروند شناور بزرگ و ۲ دستگاه تجهیزات فراساحلی شامل «ریگ حفاری» و «جک آپ بارج» از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این مجتمع عظیم صنعتی تعمیر شده است.

 به گزارش رویداد شرق به نقل از روابط عمومی ایدرو، «علی عزیزی» مدیرگروه شناورسازی بزرگ مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با اشاره به اینکه مجتمع کشتی سازی ایزوایکو در مسیر توسعه صنعت راهبردی تعمیر شناورهای بزرگ و سازه های دریایی در ایران گام های مهمی برداشته است، اظهار کرد: یکی دیگر از دستاوردهای ویژه ایزوایکو در سال ۱۴۰۳، به کارگیری کامل ظرفیت جرثقیل ۱۶۰ تنی بوده است که در ۱۰ سال اخیر هرگز از تمام ظرفیت آن استفاده نشده بود.

وی به موفقیت‌های مجتمع در تعمیرات اساسی اسپاد کن ها برای نخستین بار در کشور اشاره و افزود: این نوع تجهیزات حساس در قسمت پایه ها، برای برقراری تعادل هنگام عملیات، نیازمند رعایت استانداردهای بسیار سخت گیرانه ای هستند که با تکیه بر تخصص فنی نیروهای خود، توانستیم تعمیرات اساسی بیش از ۴۰ تن از قطعات آسیب دیده اسپاد کن ها را انجام دهیم و آن ها را به سازه اصلی متصل کنیم.

مدیرگروه شناورسازی بزرگ مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) ادامه داد: این پروژه پیچیده و دقیق برای نخستین بار در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران انجام شد.

وی اضافه کرد: هفت فروند شناور همچنین از تعمیرات جک آپ «سحر یک» که همواره در عملیات حفاری قرار داشته و نیازمند بازرسی دقیق جوش و اتصالات است، خبر داد و یادآور شد: پس از تمیزکاری و آماده‌سازی سازه، اقدام به تعمیرات اساسی پایه‌های دکل شد که اگر این تعمیرات به موقع برطرف نمی‌شد، احتمال از دست دادن شناور و خروج از چرخه عملیاتی وجود داشت که تمامی آزمایش‌های غیرمخرب به انجام رسید و تاییدیه‌های استاندارد لازم اخذ شد.

عزیزی همچنین با اشاره به تحقق بالای اهداف تولید گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها، تا پایان شهریورماه امسال باید هشت هزار و ۸۱۸ تن تولید انجام می‌شد اما با تلاش همکاران، به تولید ۱۶ هزار و۶۸۲ تن یعنی معادل ۱۸۹ درصد دست یافتیم که این موفقیت نشان‌دهنده تعهد و توانایی فنی و اجرایی کارکنان است.