مدیرعامل شرکت بیمه رازی با تاکید بر اینکه رقابت در بازار تنها در گرو نرخ و شرایط نیست، گفت: یکی از استراتژی‌های مهم شرکت بیمه رازی تبدیل مشتریان راضی به مشتریان وفادار رازی است که در این زمینه سرعت بخشی به پرداخت خسارت و همراهی بیمه‌گزار در مراحل مشاوره، فروش و پرداخت خسارت از اولویت‌‌های اصلی شرکت است.

علی جباری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: در مسیر دستیابی به (رازی در اوج) یکی از استراتژی‌ها، چرخش استراتژیک بازاریابی مبنی بر تغییر رویکرد از بازاریابی محافظه‌کارانه به بازاریابی تهاجمی بوده است که در کنار آن تبدیل مشتریان راضی به مشتریان وفادار رازی جزء اولویت‌های اصلی است.
مدیرعامل شرکت بیمه رازی با بیان اینکه باید اعتقاد و باور به چرخش‌های استراتژیک شرکت در تمام سطوح وجود داشته باشد، گفت: اصول اساسی تحول بیمه رازی بر پایه تمرکز، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت، کنترل و هدایتگری ستاد و واگذاری تصمیمات اجرایی به شعب و نمایندگان طراحی و برنامه‌ریزی شده که دستیابی به این مهم نیاز به باور مدیران استانی دارد.
وی خاطرنشان کرد: تفویض اختیارات در مرحله صدور و پرداخت رفته رفته به شعب و نمایندگان انجام خواهد شد که در حال حاضر در این فرآیند اتفاقات قابل توجهی رخ داده است.
جباری در رابطه عملکرد شش ماهه نخست سالجاری شرکت بیمه رازی، گفت: حق بیمه تولیدی شرکت در شش ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه رشد ۸۰ درصدی را به ثبت رسانده و این در حالی است که ۹۰ درصد بودجه ابلاغی شرکت محقق شده است.
او ادامه داد: نرخ حق بیمه تولیدی بر پایه تعداد بیمه نامه در مدت مدنظر رشد ۱۵ درصدی را به ثبت رسانده که امید است در شش ماهه دوم سال، این میزان بیش از گذشته رشد کند.
مدیرعامل شرکت بیمه رازی بیان کرد: میزان خسارت پرداختی شرکت بیمه رازی به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که رشد ۴۰ درصدی را شاهد هستیم، حجم قابل توجهی از این میزان رشد به دلیل پرداخت خسارات سنوات گذشته بوده است.
جباری افزود: پرداخت خسارت در شرکت بیمه رازی رشد داشته و این در حالی است که یکی از مهمترین مولفه های خودنمایی یک شرکت در صنعت بیمه، مربوط به فرآیند پرداخت خسارت است.
وی یادآور شد: معدل نسبت خسارت در شش ماهه اول سال شرکت بیمه رازی از معدل صنعت کمتر بوده و این در حالی است که شرکت به دنبال آن است تا در پایان سال نرخ نسبت خسارت کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت بیمه رازی با اشاره به اینکه رقابت در بازار بیمه صرفا در گرو نرخ و شرایط نیست، گفت: با ارائه خدمات بیمه‌ای خوب می‌توان شرایط بهتری را در صنعت از آن خود کرد که در این زمینه ستاد باید محصولات جدید را طراحی و بهبود فرآیند خدمات را در دستور کار قرار دهد.
جباری افزود: شعب و نمایندگان باید به رشد و ارتقا فرآیند مشاوره، صدور و پرداخت خسارت توجه ویژه‌ای داشته باشند، تا شرکت بیمه رازی به عنوان مشاور بیمه گزاران در صنعت بیمه شناخته شود، زیرا این شرکت نیروهای آموزش دیده و مسلط بر بازار بیمه را در اختیار دارد.