«پست برق نفت» واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی (CTEP) در مدار قرار گرفت.

به گزارش رویداد شرق به نقل از روابط­ عمومی و امور بین‌الملل گروه پتروپارس، «پست برق نفت» واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی که وظیفه برق‌رسانی به واحدهای تاسیسات جانبی (Utility) و فرآورش نفت را برعهده دارد، در مدار قرار گرفت که این امر گامی دیگر در راستای راه‌اندازی زودهنگام پروژه CTEP قلمداد می‌شود.

براساس این گزارش تاکنون ساخت و راه‌اندازی دو پست از سه پست برق واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی(CTEP) تکمیل شده و مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، «پست برق گاز» نیز تا یک ماه دیگر راه‌اندازی و در مدار قرار خواهد گرفت.

گروه پتروپارس در راستای سیاست‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران مبنی بر افزایش تولید نفت و گاز جهت رفع ناترازی انرژی در کشور و اولویت داشتن بهره­ برداری از میادین مشترک نفت و گاز ، پروژه طرح و توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی که تولید روزانه ۵۰ بشکه نفت در فاز اول را در دستور کار دارد، راهبری می ­کند.

شایان ذکر است تکمیل ساخت، پیش راه اندازی و راه اندازی پست ناحیه نفت، بدون بهره‌گیری از پیمانکار اجرایی و با تلاش شبانه روزی همکاران شرکت پتروپارس ایران و شرکت مدیریت و بهره‌برداری پتروپارس (POMC) انجام شد.