چهارمین همایش ارتباط با مشتریان شرکت پتروشیمی اروند با حضور مدیرعامل و جمعی از شرکت های پائین دستی کشور در سالن خلیج فارس نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار شد.
به گزارش رویداد شرق به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند؛ دکتر کریمی در جریان این همایش که با حضور جمعی از مشتریان شرکت برگزار شد، با اشاره به افزایش عرضه محصولات شرکت پتروشیمی اروند در بازار داخل عنوان کرد: «هیچگاه اولویت بازار داخل بهعنوان هدف اصلی شرکت پتروشیمی اروند تغییر نکرده و به عنوان تامین کنندهی اصلی خوراک PVC کشور و رئیس کارگروه PVC تمام تلاش خود را به کار بستهایم تا با کیفیت ترین محصولات در شرکت پتروشیمی اروند و دیگر شرکتهای وابسته تولید شود.»
وی در ادامه افزود: «در پتروشیمی اروند به هر مشتری به مانند یک مشاور نگاه میکنیم و جایگاه خاصی برای مشتریان قائل هستیم، از این رو تلاش می کنیم تا شرکتهای پائین دستی را در صادرات محصولات زنجیره PVC نیز شریک کنیم و اعتقاد داریم صادراتی که از طریق توسعهی صنایع پائین دستی انجام میشود، در نهایت علاوه بر ارزآوری بیشتر به تولید و اشتغال پایدار در کشور منجر خواهد شد.»
مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند با تاکید بر عدم وابستگی به خارج و خودکفایی کشور تصریح کرد: «یکی از راههای خودکفایی در داخل، حمایت از صنایع پائین دستی توسط شرکتهای مادر است که در پتروشیمی اروند با همین نگاه، تامین خوراک شرکتهای پائین دستی را اولویت قرار دادهایم و با انجام مطالعات دقیق به سمت توسعهی واحد PVC حرکت کردهایم.»
دکتر کریمی با تشریح جزئیات طرح توسعهی واحد PVC شرکت پتروشیمی اروند عنوان کرد: «در منطقهی خاورمیانه سالانه ۱میلیون و ۲۵۰ هزارتن کمبود خوراک داریم و با مطالعاتی که انجام دادهایم، میتوانیم ۳۰۰ هزار تن از این کمبود را با احداث واحد PVC2 شرکت پتروشیمی اروند جبران کنیم.»
رئیس کارگروه PVC ایران در ادامه با اشاره به توان شرکت پتروشیمی اروند در تامین محصولات متنوع افزود: «در کارخانه PVC2 پتروشیمی اروند علاوه بر گرید عمومی S65 که بیشترین نیاز بازار است، توان تولید ۵ تا ۸ گرید دیگر را خواهیم داشت و در محصول E-PVC نیز ۳ گرید را هدف تولید خواهیم داشت تا علاوه بر برطرف شدن نیاز داخل و توسعهی صنایع پائین دست، به تعهدات ارزی خود در قبال اقتصاد کشور عمل کنیم.»
دکتر کریمی عملکرد ۶ماهه نخست شرکت پتروشیمی اروند در سالجاری را نیز دستاوردی با تلاش همهی کارکنان دانست و گفت: «درحالی در ۶ماههی نخست سالجاری بیش از ۱۰۰هزارتن محصول در بازار داخل عرضه کردهایم که در ۱۲ماههی سال گذشته میزان عرضهی محصولات در بازار داخل حدود ۱۶۰هزارتن بوده و آمار نشان میدهد در سال جاری، بیش از ۷۵ درصد از کل فروش محصولات در بازار داخل عرضه شده است.»
نایب رئیس هیاتمدیره شرکت پتروشیمی اروند افزایش تولید شرکت در ۶ماهه دوم سال جاری را دیگر هدف ترسیم شده عنوان کرد و تاکید کرد: «در ۶ماهه دوم سالجاری تولید PVC شرکت پتروشیمی اروند را افزایش خواهیم داد تا پس از اشباع بازار داخل، مازاد محصول را با هدف تصاحب بازارهای خارجی به مشتریان خارجی عرضه کنیم.»
مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند پس از درخواست شرکتهای پائین دستی به منظور اجرای طرح واحد PVC2 تصریح کرد: «کارخانهی دوم PVC شرکت پتروشیمی اروند با هدف بازار داخل و تامین هرچه بیشتر خوراک صنایع پائین دستی احداث خواهد شد و پیشبینی میشود طی ۳ سال آینده این واحد به بهرهبرداری برسد.»