معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت ملی صنایع مس ایران در رابطه با آخرین وضعیت اجرای قانون تبدیل وضعیت خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در شرکت ملی مس، گفت: بر اساس قانونی که دولت ابلاغ کرده است، همه عزیزانی که تا بهمن سال ۱۴۰۰ شامل این قانون می‌شدند، تبدیل وضعیت شده‌اند.

مهدی اهرابی در گفتگو با مس‌پرس در این رابطه افزود: طبق قانونی که دولت ابلاغ کرده، مقرر شده بود تا بهمن سال ۱۴۰۰، هر عزیزی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران که شامل این قانون می‌شدند، تبدیل وضعیت شوند که خوشبختانه در این رابطه براساس بررسی‌های صورت‌گرفته همه افراد مشمول این قانون تبدیل وضعیت شده‌اند و فردی که حائز این قانون باشد و تبدیل وضعیت نشده باشد، وجود ندارد. البته اگر احیانا فردی در درون مجموعه شرکت ملی مس با شرایط اعلام شده جا مانده است، حتما به امور منابع انسانی ستاد شرکت ملی مس یا مجتمع‌های تولیدی مراجعه و موضوع را اطلاع دهد.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف افرادی که از بهمن ماه ۱۴۰۰ به بعد منتظر این قانون هستند، چه می‌شود، گفت: عزیزانی که از این تاریخ به بعد منتظر تبدیل وضعیت هستند، لازم است چند روزی صبوری کنند تا قانون برنامه هفتم توسعه که این مورد به وضوح در آن دیده شده است، به شرکت ملی صنایع مس ایران ابلاغ شود تا تبدیل وضعیت این افراد هم در آینده نزدیک انجام شود.