محمدتقی صالح مدیرعامل شرکت تجارت گستران خوارزمی بیان داشت: تجارت، موتور توسعه جوامع امروزی است و اهمیت نقش صادرات و واردات بر توسعه اقتصادی کشورها غیرقابل انکار می باشد.

به گزارش رویداد شرق به نقل از روابط عمومی شرکت تجارت گستران خوارزمی، محمدتقی صالح اظهارداشت: تجارت بین الملل با توجه به مزیت‌های نسبی موجود و قابل خلق، امکان بهره‌گیری از توانمندی‌های اقتصادی بالقوه را فراهم می کند و زمینه های مثبتی را برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی سودآور و قابل رقابت در عرصه جهانی ایجاد می نماید.

وی در ادامه افزود: صادرات و واردات، نرخ رشد اقتصادی را از طریق دسترسی به بازارهای خارجی، تکنولوژی و منابع ارزان قیمت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت تجارت گستران خوارزمی با اشاره بر لزوم کوشش برای برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی کشور در عرصه بین الملل اظهارداشت: در روندهای جهانی شدن، میدان رقابت از سطح ملی به سطح جهانی گسترش می‌یابد و در این حوزه کشورهایی موفق اند که قدرت رقابت بالاتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: صادرات و واردات به‌دلیل ارتباط با دنیـا و تخصـیص بهینـه منابع از اهمیت زیادی برخوردارند، زیرا این دو پارامتر، راه‌های ارتباط اقتصادی کشور با جهان خارج را تشکیل می‌دهند.

محمدتقی صالح ضمن تاکید بر ضرورت افزایش علم در انجام واردات کالا گفت: انجام فعالیت‌های وارداتی و تجاری از حساسیت‌های خاصی برخوردار است که شرکت ها در صورت ورود نا آگاهانه به آن، ممکن است منابع مالی و سرمایه‌های انسانی خود را مستهلک کنند.

وی تصریح کرد: در انجام واردات، انتخاب و اطمینان از مقرون به صرفه بودن کالای مورد نظر و کسب آگاهی از تعرفه‌های گمرکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. واردات هر کالایی در هر منطقه جغرافیایی، مقرون به صرفه نیست و باید از کاربرد و استفاده آن کالا در منطقه مطمئن بود.