با انجام برنامه ریزی های دقیق و اصولی، تعمیرات کارخانه گندله سازی بافق از فصل گرم به فصل سرد منتقل می شود تا خللی در میزان تولید گندله ایجاد نشود.

به گزارش رویداد شرق به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران؛ مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت، سه شنبه گذشته(۲۷ شهریور) پس از بازدید از روند تعمیرات کارخانه گندله سازی بافق، با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال برنامه ریزی هستیم که در سال های آینده با توجه به ظرفیت تامین برقی که در شرکت به وجود آمده تعمیرات کارخانه گندله سازی را از فصل گرم به فصل سرد منتقل کنیم تا در هنگام قطعی گاز در زمستان با مشکل کمبود تولید در سال مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه این مسئله قطعا نیاز به برنامه ریزی های دقیق و اصولی دارد افزود: اگر این امکان فراهم شود به طور حتم مسئله تولید گندله که در فصل زمستان با قطعی گاز دچار مشکل می شود بهبود پیدا خواهد کرد.

حمیدیان اضافه کرد: واقعیت این است که در شرایط سختی به سر می بریم. کشور از نظر زیرساختی با مشکلاتی از جمله قطعی برق و گاز مواجه است و این قطعی ها موجب کاهش راندمان صنایع شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون یکی از دوره های اساسی تعمیرات در کارخانه گندله سازی درحال انجام است تصریح کرد: به دلیل حجم سرمایه گذاری که شرکت در این کارخانه انجام داده هیچ گاه فرصت تامین کامل و کافی قطعات یدکی فراهم نشده و همین مسئله کارخانه را دچار مشکل کرده است.

حمیدیان گفت: در حال حاضر تامین قطعات یدکی برای کارخانه در دستور کار است و در حال مذاکره هستیم تا این موضوع را به طور کامل حل و فصل کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از قطعات به صورت دوره ای تعمیر می شود افزود: اگر بخواهیم حداکثر ظرفیت تولید را فعال کنیم باید قطعات یدکی به اندازه راه اندازی یک کارخانه جدید داشته باشیم تا وقتی قطعه ای خراب می شود در اسرع وقت قطعه جدید جایگزین شود.

آغاز به کار کارخانه گندله سازی از مهرماه

مجید دهقان، مدیرکارخانه گندله سازی بافق نیز در تشریح تعمیرات کارخانه گفت: برنامه تعمیرات از ۵ مرداد شروع شد و قرار بود که ۲۹ مرداد به پایان برسد اما به دلیل کسری قطعات و تاخیر در ورود قطعات جدید، تعمیرات کارخانه تاکنون ادامه داشته است.

وی افزود: با ورود قطعات جدید و تکمیل تعمیرات دوره ای ، کارخانه گندله سازی از مهرماه آغاز به کار می کند.

دهقان در خصوص دیر رسیدن قطعات توضیح داد: به دلیل قطعی برق سراسری، شرکت های سازنده قطعات نتوانسته بودند قطعات را به موقع آماده کنند و همین امر موجب تاخیر در ورود قطعات و به تبع کاهش میزان تولید شد.

وی با بیان اینکه حدود ۴۵۰ هزار تن از برنامه هدف عقب هستیم تصریح کرد: سعی خواهیم کرد در نیمه دوم سال این عقب ماندگی را جبران کنیم.

دهقان اضافه کرد: تا سه ماه پیش حدود یک میلیون و صد هزار تن گندله دپو داشتیم که با تمهیدات اندیشیده شده بخشی از آن به فروش رفت و هم اکنون ۲۶۰ هزار تن گندله دپو باقی مانده است.