ثبت عکس‌های حرفه‌ای دیگر به عکاسان حرفه‌ای با دوربین‌ها و لنزهای بزرگ اختصاص ندارد. امروزه با داشتن Galaxy S24 Ultra سامسونگ می‌توانید همواره یک استودیوی عکاسی مجهز را در جیب‌تان داشته باشید.

در این گوشی‌ پرچمدار، سخت‌افزار مبتنی بر موتور پیشرفته ProVisual با ارائه مجموعه‌ کاملی از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، در هر مکان و زمانی، تصاویر فوق‌العاده‌ای را به ثبت می‌رساند. چه در شرایط چالش‌برانگیز باشید و چه به دنبال ویرایش تصاویر ثبت شده باشید، به تنها چیزی که برای ایجاد یک محتوای حرفه‌ای و عالی نیاز دارید، Galaxy S24 Ultra سامسونگ است.

دوربین گلکسی سامسونگ به هر فردی این امکان را می‌دهد تا به یک عکاس واقعا حرفه‌ای تبدیل شود. در ادامه این شرایط متنوع را معرفی کرده‌ایم.

حرفه‌ای در تمام لحظات

یک عکاس واقعا حرفه‌ای این توانایی را دارد که در هر مکان و زمانی تصاویر جادویی و شگفت‌انگیزی را ثبت کند و هر لحظه‌ای را به یک شاهکار مبدل سازد. این دقیقا همان کاری است که Galaxy S24 Ultra با دوربین وضوح بالای خود و طیف گسترده‌ و متنوعی از حالت‌های عکاسی فراهم می‌کند تا نیازی به تجربیات طولانی نباشد.

  • دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی واید و ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو : شما می‌توانید در زمان روشنایی هوا، عکس‌های با وضوح بالایی را بگیرید و برای اوقاتی که هوا رو به تاریکی می‌رود، بر روی توانایی سنسورهای پیکسل تطبیقی (adaptive pixel) حساب باز کنید که به کمک فناوری ارتقایافته ترکیب پیکسلی (pixel binning) و تبدیل چهار به یک پیکسل‌ها (tetra squared)، میزان روشنایی و جزئیات تصویر را افزایش می‌دهند. حالا شما می‌توانید تصاویر دلخواه خود را به هر شکلی که مدنظر دارید و بدون نیاز به تنظیمات خاص و حرفه‌ای نورپردازی در حافظه گوشی خود ماندگار کنید.
  • سیستم تله چهارگانه (Quad Tele) : عکاسان حرفه‌ای برای ثبت عکس‌های چشم‌نواز از فواصل دور به توانایی لنزهای بزرگ و حجیم تله‌فوتوی خود تکیه می‌کنند. با Galaxy S24 Ultra شما می‌توانید همان نتایج جذاب و چشمگیر را بدون دردسر و زحمت خاصی بدست بیاورید. سیستم پرطرفدار و محبوب تله چهارگانه این دسته از تصاویر را با کیفیت زوم اپتیکال آن هم با بزرگنمایی‌های دو، سه، پنج و ۱۰ برابری ارائه می‌دهد.
  • AI Zoom : این فناوری ثبت‌ عکس‌هایی واضح‌تر و شفاف‌تر را به‌ویژه هنگام بزرگنمایی‌های دو، سه، پنج و ۱۰ برابری یا بیشتر از ۱۰ برابر تضمین می‌کند. به کمک این فناوری جزئیات تصاویر حتی در زمان زوم خیره‌کننده ۱۰۰ برابری قابل بازیابی است.

این قابلیت‌ها نشان‌دهنده آغاز دوران جدیدی در عکاسی و ثبت ویدئو در هر زمان و مکانی مثل سالن‌های کنسرت و… است، جایی که هر کسی می‌تواند به عکس‌های زوم خود افتخار کند. حالا دیگر هر فردی مانند یک عکاس حرفه‌ای قادر به شکار لحظه‌ها خواهد بود.

حرفه‌ای در عکاسی شبانه

ثبت لحظات خوش و جذابی که با عزیزان خود در هنگام شب دارید، برای اغلب افراد کار چالش‌برانگیزی محسوب می‌شود، در این ساعات دیگر خبری از نور کافی نیست و تاریکی حکمفرماست. برای ثبت عکس‌های واضح و شفاف در این لحظات، بیش از هر چیزی تسلط و آگاهی از هنر نورپردازی به شما کمک می‌کند.

با Galaxy S24 Ultra ماجرا متفاوت خواهد شد چرا که با دوربین این گوشی می‌توانید بر تمامی محدودیت‌ها فائق شوید و شب را به دوست خود تبدیل کنید. قابلیتNightography  به طور طبیعی جزئیات و روشنایی را برای ثبت راحت‌تر تصاویر در شرایط کم‌نور و تاریک افزایش می‌دهد. علاوه بر آن دوربین Galaxy S24 Ultra با داشتن سنسورهای پیشرفته‌، پیکسل‌های بهینه‌سازی شده، سرعت شاتر دقیق و قابلیت‌های لرزشگیر ارتقایافته ، برای عکاسی در تاریکی طراحی و آماده شده است.

الگوریتم‌های پیشرفته در هر دو دوربین اصلی و سلفی، با کاهش نویز تصاویر، ضعف رایج و همیشگی عکس‌های ثبت شده در محیط‌های کم‌نور را برطرف کرده‌اند. در حالی که به طور سنتی، عکاسان از سه‌پایه‌ها و لوازم جانبی برای ثابت ماندن دوربین خود کمک می‌گرفتند، کاربران Galaxy S24 Ultra بدون نیاز به این ابزارها می‌توانند تصاویر شگفت‌انگیزی ثبت کنند. 

  • تحلیل هوش مصنوعی : هوش مصنوعی دوربین گوشی از داده‌های سنسور ژیروسکوپ کمک می‌گیرد تا بین حرکات شما و سوژه مورد نظر تمایز قائل شود.
  • عریض‌تر شدن زوایای لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) : این قابلیت اثرات لرزش دست شما را کاهش می‌دهد تا از هر فاصله‌ای قادر به گرفتن عکس‌های واضح و شفافی باشید.
  • ارتقای پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) : این پردازشگر بخش‌هایی از تصویر را به منظور ارتقای آن تجزیه و تحلیل می‌کند و با اعمال ویرایش‌های خاص بر روی وضوح، رنگ و کاهش نویز میزان جزئیات تصویر را افزایش می‌دهد. هر دو دوربین اصلی و سلفی با هدف کاهش نویز و افزایش وضوح ویدئوها، به فناوریDedicated ISP Block  مجهز شده‌اند.

با این قابلیت‌ها دیگر می‌توانید سه‌پایه عکاسی و دیگر لوازم جانبی را در خانه‌تان بگذارید و با گوشی‌ای که در جیب‌تان دارید، تصاویر شگفت‌انگیزی را در هر ساعتی از شبانه‌روز بگیرید.

سینمای حرفه‌ای در دستان شما

در حالت سنتی و قدیمی‌تر، فیلم‌هایی که از لحاظ بصری خیره‌کننده بودند، نیاز به یک تیم کامل برای تولید داشتند؛ اما اکنون، Galaxy S24 Ultra این قدرت سینمایی را در دستان شما قرار می‌دهد. از این به بعد هر کسی می‌تواند بدون نیاز به یک بودجه هالیوودی، ویدیوهای جذاب و حرفه‌ای تولید کند.

حرفه‌ای‌ها به خوبی می‌دانند که فیلمبرداری با رزولوشن بالا، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا صرف نظر از اندازه، محتوای خود را روی هر صفحه و نمایشگری به یک شاهکار سینمایی تبدیل کنند. Galaxy S24 Ultra قادر به ضبط ویدیو با وضوح ۸K و ۳۰ فریم‌برثانیه و همچنین ویدیوهای فوق روان با کیفیت ۴K و ۱۲۰ فریم‌برثانیه است که مجموعه‌ای از امکانات جدید را در اختیار شما قرار می‌دهد. هر چیزی که با این گوشی فیلمبرداری می‌کنید، برای نمایش در یک صفحه بزرگ مناسب خواهد بود.

البته تجربه یک فیلمبرداری حرفه‌ای واقعی، فراتر از صرفا ثبت صحنه با رزولوشن بالا است. در این تجربه، به تصویر کشیدن تمامی جزئیات ریز و همچنین زنده کردن تصورات هنری نیز بسیار حیاتی است. حالت ویدیوی پرتره (Portrait Video mode) با کمک قابلیت AI Stereo Video Bokeh در آخرین نسل پرچمداران سامسونگ، از هوش مصنوعی برای ترکیب داده‌های هر دو دوربین استفاده می‌کند. بدین ترتیب پیش‌زمینه و پس‌زمینه به وضوح از هم جدا می‌شوند تا صحنه واقعی‌تر شود.

ویرایش حرفه‌ای، آسان‌تر از همیشه

برای حرفه‌ای بودن، ثبت تصاویر و ویدیوهای برجسته فقط مرحله اول کار است. اگر از افراد حرفه‌ای بپرسید، بیشتر آنها به شما می‌گویند که جادوی واقعی، در پردازش یا ویرایش نهایی اتفاق می‌افتد که کار شما به سطح جدیدی ارتقا پیدا می‌کند. در حالی که این افراد ممکن است ساعت‌ها وقت خود را برای ویرایش تنها یک عکس صرف کنند، Galaxy S24 Ultra این فرآیند را بدون افت کیفیت نهایی، ساده می‌کند.

  • ویرایش پیشنهادی (Edit Suggestion): بهره‌مندی از Galaxy AI به گوشی امکان می‌دهد تا به طور خودکار، مشکلات بالقوه در یک تصویر از جمله: بازتاب‌ها یا سایه‌های ناخواسته را شناسایی کند و همچنین ویرایش‌های مناسب را پیشنهاد دهد.
  • ویرایشگر مولد (Generative Edit): با کمک این قابلیت هوش مصنوعی می‌توانید افراد یا اشیاء را در یک عکس جابه‌جا کرده و فضای خالی آنها را با یک پس‌زمینه تلفیق شده با اصل تصویر پر کنید.

با وجود امکانات برجسته گوشی‌های Galaxy S24 Ultra، ویرایش تصاویر و ویدیوها، آسان‌تر از همیشه شده و محتوای حرفه‌ای و ویرایش‌شده، در دسترس همه قرار می‌گیرد.

حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی

آخرین مرحله فرآیند خلاقیت، به اشتراک گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی است. از آن جایی که اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی، به طور کامل از قابلیت‌های دوربین اصلی گوشی استفاده نمی‌کنند، افراد حرفه‌ای برای به حداکثر رساندن تاثیر تصاویر و ویدیوهای خود در فضای مجازی، قبل از انتشار به سراغ اپلیکیشن‌های متعددی می‌روند. البته اکنون این روند تغییر کرده است. Galaxy S24 Ultra، موتور پردازش تصویر ProVisual را با اینستاگرام ادغام کرده و فناوری جدید Super HDR (محدوده دینامیکی بالا) به شما اجازه می‎دهد تا به طور مستقیم از دوربین گوشی در این شبکه اجتماعی استفاده کنید. از این به بعد می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهایی با کیفیت HDR را برای دستیابی به طیف واقعی‌تری از روشنایی، کنتراست و رنگ، در خود اینستاگرام به ثبت برسانید. به این معنی که ثبت عکس‌های آماده برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی، بدون نیاز به ساعت‌ها ویرایش ممکن شده است و با این امکان شما می‌توانید سطحی فراتر از حرفه‌ای را تجربه کنید.