رییس کل بانک مرکزی با اشاره به کاهش نرخ رشد تورم در دولت سیزدهم گفت: تورم نقطه به نقطه آذرماه نسبت به مردادماه سال جاری ۱۷.۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، دکتر علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در برنامه نگاه یک درباره وضعیت شاخص‌های اقتصادی کشور گفت: دولت جدید در شرایطی کار خود را آغاز کرد که شرایط اقتصادی در حوزه تورم، تنخواهی که دولت از بانک مرکزی دریافت کرده بود، در حوزه کالاهای اساسی و بسیاری از موارد دیگر شرایط خاصی بود.
وی افزود: خوشبختانه در حوزه تورم علیرغم اینکه در سال گذشته شاید یکی از بالاترین نرخ‌های تورم تاریخ کشور را داشتیم ولی در ماه های اخیر نرخ تورم رو به کاهش است و تورم نقطه به نقطه کشور ماه به ماه کاهش یافته و اگر آذر ماه را نسبت به مرداد ماه مقایسه کنیم تورم نقطه به نقطه  ۱۷.۵ درصد کاهش پیدا کرده است.
رییس کل بانک مرکزی یادآور شد: در سه ماه پیش نرخ تورم ۳.۱ درصد بود، دو ماه قبل در آبان ماه ۲.۴ درصد بود و در آذر ماه به ۱.۸ درصد رسید یعنی روند رشد تورم کاهشی بوده است که این مسئله امیدبخش است، البته کاهش نرخ رشد به معنای نبود تورم نیست، منتها نرخ رشد تورم کاهشی است.
ادامه دارد….