اولین جلسه کمیته راهبری نظام جامع زیست محیطی شرکت آلومینیوم ایران به ریاست مدیرعامل و با حضور مشاور زیست محیطی و مدیران مستقل برگزار شد.

به گزارش رویداد شرق به نقل از امور ارتباطات و اطلاع رسانی : شرکت آلومینیوم ایران در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و مسئولیت پذیری در حوزه های سلامت و محیط زیست و حصول دست یابی به صنعت سبز، در سال ۱۳۹۷ اقدام به تهیه و تدوین سند نظام جامع زیست محیطی خود نمود و نهایتا با تصویب آن و تائید اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در آذرماه سال ۱۳۹۹ رسماً از آن رونمائی نمود. این سند دارای ۱۰ فصل می باشد؛ بطوریکه در فصل هفتم آن  ۸۸ برنامه راهبردی جهت اصلاح و بهبود شرایط موجود، به منظور رعایت مقررات و الزامات اسناد بالا دستی در حوزه زیست محیطی پیش بینی شده است.

با توجه به رویکرد مهندس مجیدی؛ عضو محترم هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ایرالکو در خصوص اهتمام بر تولید محصول مبتنی بر رعایت الزامات زیست محیط و در راستای تحقق توسعه پایدار، موضوع اجرای برنامه های مصوب مشروح در سند مورد تاکید واقع گردید. لذا ضمن بکارگیری مشاور مجرب زیست محیطی و آشنا با شرایط شرکت، مقرر گردید: اقدامات لازم به منظور عملیاتی شدن برنامه های تدوین شده در یک برنامه زمانبندی ۲ ساله و بر اساس اولویت های مورد نظر در دستور کار قرار گیرد.

بر این اساس اولین جلسه کمیته راهبری نظام جامع زیست محیطی به ریاست مدیرعامل محترم و با حضور دکتر متصدی زرندی تهیه کننده CEMP و مشاور زیست محیطی مدیرعامل، معاونین و مدیران مستقل در روز سه شنبه مورخ ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۳ و در محل سالن امور ارتباطات برگزار گردید.

در ابتدای جلسه آقای مهندس مجیدی ضمن تشریح موضوع و اهمیت سند جامع زیست محیطی شرکت، بر ضرورت اجرای برنامه های مصوب طی یک زمانبندی ۲ ساله و با مشارکت کلیه ارکان شرکت تاکید نمودند.

در ادامه جلسه دکتر متصدی زرندی مشاور زیست محیطی مدیرعامل و نویسنده سند موصوف، گزارشی در خصوص اهداف تدوین سند و ملاحظاتی که در تهیه و تدوین آن در نظر گرفته شده ارائه و چشم انداز اجرای برنامه ها را ترسیم نمودند. به منظور آشنائی بیشتر حاضرین با اهداف سند و دلایل اجرای برنامه کلیپ تهیه شده توسط کارگروه تدوین سند، برای حاضرین به نمایش درآمد.

در ادامه ریاست محیط زیست و کنترل پسماند؛ گزارش میزان پیشرفت برنامه های سند نظام جامع زیست محیطی را بر اساس اقدامات صورت گرفته قبلی و مستندات موجود در دبیرخانه مسئولیت های اجتماعی ارائه نمودند. ضمن اینکه حین ارائه گزارش پیشرفت برنامه ها و اقدامات عملیاتی شده در گذشته، جمعی از معاونین و مدیران محترم نقطه نظرات خود را به منظور رفع ابهامات موجود اعلام نمودند.

در خاتمه ضمن جمع بندی مباحث مطروحه در جلسه توسط مدیرعامل محترم، در خصوص زمانبندی برگزاری جلسات کمیته راهبری و تعیین و معرفی اعضای کارگروه های تخصصی تصمیم گیری بعمل آمد.

با پایان جلسه مدیرعامل محترم به همراه جمعی مسئولین شرکت، از انبار ضایعات و محل استقرار مستحدثات مربوط به تصفیه خانه قدیمی که اخیرا به عرصه ی شرکت ملحق گردیده است، بازدید میدانی بعمل آوردند.