مرحله نخست شهرک تخصصی انرژی خورشیدی “راین” با مساحت ۷۰۰ هکتار روز (چهارشنبه) با حضور وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و جمعی از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش رویداد شرق به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین، گفت: در سفر شهید جمهور به کرمان مصوبه‌ای در شهرک تخصصی راین به تصویب رسید و در ۲۷ مهر ۱۴۰۲ کلنگ اجرایی این شهرک زده شد که اکنون مرحله نخست آن در حدود ۱۰ هکتار از اراضی برای واگذاری آماده شده است.

“فرشاد مقیمی” افزود: مرحله دوم شهرک تخصصی انرژی خورشیدی راین نیز حدود ۳۰ هکتار از اراضی است که مناقصات آن انجام و پیمانکار فعالیت‌ها را آغاز کرده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: در شهرستان های بافت و سیرجان نیز ۲ شهرک موجود است که جزو مصوبات بوده و در دست اجراست.

مقیمی با بیان اینکه ۱۰ مگاوات متقاضی در استان کرمان برای استقرار در این شهرک و ۱۰ مگاوات از خارج استان سرمایه‌گذار داریم گفت: فراخوان این طرح از اوایل هفته آینده انجام خواهد شد و بعد از دریافت مجوزها، زمین‌ها به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

بخش راین در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار گرفته است.