آمار منتشر شده از حق بیمه تولیدی شرکت‌های بیمه در ۹ ماهه نخست ۱۴۰۳ نشان می‌دهد؛ سهم بازار بیمه ایران از ۲۱ درصد عبور کرد و با ۴ درصد رشد در مرز ۲۲ درصد قرار گرفت.

قابل ذکر است در چشم‌انداز جدید بیمه ایران، حرکت در مسیر هویت‌بخشی بیش از پیش به‌عنوان رهبر بازار بیمه‌ کشور، توسعه و رشد فروش و حضور قوی و قدرتمند در بازار که موجب ارتقا و صیانت برند بیمه ایران شود، آورده شده است.
مدیرعامل بیمه ایران در سیاست‌گذاری‌های دوران تحولی، همواره بر بازیابی سهم بیمه ایران با استفاده از شیوه‌های نوین ارائه خدمات و محصولات بیمه‌ای تا بازگشت به روزهای اوج نخستین شرکت بیمه کشور تاکید دارد.