مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: شرکت فولاد هرمزگان در ۶ ماه نخست امسال موفق به تولید ۹۹۳ هزار تن آهن اسفنجی یعنی ۲۰ درصد بیش از ظرفیت اسمی واحد احیا مستقیم خود شد که بالاترین رکورد ثبت شده از زمان فعالیت این شرکت به شمار می‌رود.

عطاالله معروفخانی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی با اشاره به تداوم رکوردشکنی‌های فولاد هرمزگان علی‌رغم اعمال شدیدترین محدودیت‌های انرژی، بیان کرد: استراتژی نخست فولاد هرمزگان در سال جاری با توجه به انتخاب شعار سال، جهش تولید بوده و در دو ماه نخست که محدودیت انرژی نداشتیم، توانستیم رکوردهای متعددی را هم در واحد فولادسازی و هم احیا مستقیم به ثبت برسانیم. با این حال خرداد ماه محدودیت برق ترمز تولید در واحد فولادسازی را کشید و بار افزایش تولید بر دوش واحد احیا مستقیم افتاد.

وی افزود: واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان در سال جاری توانست ضمن ثبت چندین رکورد تولیدی روزانه و ماهیانه، بدون توقف پیش برود و بار جهش تولید را به تنهایی بر دوش بکشد. در ۶ ماه نخست امسال تلاشگران فولاد هرمزگان در واحد احیا مستقیم با خلق حماسه توانستند ۹۹۳ هزار و ۲۷۹ تن آهن اسفنجی تولید کنند که این میزان تولید، بالاترین رکورد ثبت شده این واحد در تاریخ فولاد هرمزگان است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان اضافه کرد: در حالی که ظرفیت دو مدول احیا مستقیم شرکت یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن در سال است و طبق ظرفیت می‌بایست ۸۲۵ هزار تن یعنی نیمی از آن را در ۶ ماه نخست تولید می‌کردیم، اما توانستیم ۲۰ درصد بیش از ظرفیت اسمی آهن اسفنجی تولید کنیم. ضمن اینکه میزان تولید ۶ ماه نخست امسال ۱۱ درصد بیشتر از سال گذشته است.

معروفخانی در پایان ضمن تقدیر از حماسه‌آفرینی کارکنان فولاد هرمزگان در محدودیت‌های انرژی و شرایط دشوار آب و هوایی، خاطرنشان کرد: در صورتی که محدودیت انرژی نداشته باشیم، همواره آماده افزایش تولید و رکوردشکنی خواهیم بود و هیچ مانعی نمی‌تواند جلودار رکوردشکنی ما باشد. این موضوع را به صورت عملی در ماه‌های بدون محدودیت انرژی ثابت کرده‌ایم. امیدوار هستیم با اتخاذ راهبرد بلندمدت از سوی دولت محترم مبنی بر تامین انرژی پایدار برای صنعت فولاد، شاهد کاهش محدودیت‌های انرژی و تداوم تولید برای صنعت فولاد کشور باشیم.