عضو هیات مدیره شرکت ملی پست در جلسه شورای اداری پست خراسان شمالی گفت: خدمات دیجیتال بخشی از دارایی نامشهود شرکت است که در افزایش بهره ورری تاثیر قابل توجه دارد.

به گزارش رویداد شرق به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست، محمدرضا پاکدل در سفر به استان خراسان شمالی روز پنجشنبه با حضور در جلسه شورای اداری پست این استان افزود:  بانک‌های اطلاعاتی جی‌نف و سرویس تجارت الکترونیک، بخش مهمی از سرمایه منحصر به فرد شرکت ملی پست به شمار میآیند که در مسیر تحول دیجیتال نقش مهمی ایفا میکنند. 
معین پست خراسان شمالی در این جلسه از نیروی انسانی به عنوان مهمترین رکن شبکه پستی یاد کرد وگفت: تحول دیجیتال منجر به هوشمندسازی، تسهیل فرایندها و همچنین بهبود معیشت کارکنان از مسیر افزایش بهره وری خواهد شد. 
وی یکپارچگی در هوشمندسازی سرویس‌ها و خدمات را دستور کار مرکز نوآوری پست بیان کرد و افزود: از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و نوآور در استان‌ها در این مرکز استفاده می‌شود.
پاکدل در ادامه با اشاره به اهمیت پروژه ملی جی‌نف در تحقق دولت الکترونیک و شهر هوشمند، افزود: خلق سرویس‌های با ارزش افزوده در این بستر، پویایی پایگاه اطلاعات مکانی(جی‌نف) را به دنبال خواهد داشت.
عضو هیات مدیره گفت: با همت وزارت ارتباطات، دسترسی روستاها به شبکه پرسرعت ۴G فراهم شده و این زیرساخت در کنار خدمات پستی که در همه روستاها تسری یافته، بستر توسعه تجارت الکترونیک و رونق کسب و کارهای محلی و روستایی را فراهم آورده است.

 توسعه زیرساخت های پست استان در بستر فناوری‌های نوین، سرعت بخشیدن به مولدسازی املاک، معرفی شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان به مرکز نوآوری پست، استقرار صندوق پستی هوشمند (لاکر) و راه اندازی واحدهای قبول هوشمند سیار پست با استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۸ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دیگر مواردی بود که‌ پاکدل در این نشست مورد تاکید قرار داد. 
دیدار با عبدالصمد صفرنژاد معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی، دیدار با همکار بازنشسته و جانباز دفاع مقدس، بازدید از بخش‌های اجرایی و ستادی اداره‌ کل پست استان، بازدید از پست شهرستان‌های مانه وسملقان، شیروان، فاروج  و دیدار و گفتگو با کارکنان این واحدها، از دیگر بخش‌های سفر پاکدل، عضو هیات مدیره به استان خراسان شمالی بود.