تفاهم نامه همکاری مشترک رایتل و ذوب آهن ،اصفهان از هلدینگهای وابسته به شستا برای هوشمندسازی زیرساختهای ذوب آهن اصفهان به امضای طرفین رسید.

رایتل به دنبال ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و کسب درآمد برای سهامداران

در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین شرکت رایتل و شرکت ذوب آهن، حسین ملازاده، مدیرعامل رایتل، اعلام : این شرکت در دوران جدید خود به دنبال ایجاد فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد برای سهامداران است. وی افزود که این فرصت‌ها می‌توانند نیازهای کشور را نیز در مرحله جدید پوشش دهند.

هوشمندسازی در صدر برنامه‌های رایتل برای افزایش بهره‌وری

ملازاده تاکید کرد: پیدا کردن نقطه بهینه یکی از دغدغه‌های اصلی رایتل بوده و به همین دلیل، هوشمندسازی در صدر برنامه‌های این شرکت قرار گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش بهره‌وری و کسب درآمد اقتصادی بیشتر در صنایع کشور، اظهار داشت : رایتل ظرفیت‌های بیشتری در این راستا ارائه خواهد داد.

مدیرعامل رایتل در ادامه اعلام کرد: سال گذشته از شبکه اختصاصی ۴G رونمایی کردیم و در نمایشگاه الکامپ بزرگترین توافق‌نامه هوشمندسازی را با هلدینگ‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی منعقد کردیم.

همکاری رایتل و ذوب آهن برای نتایج اقتصادی مثبت کشور

ملازاده همچنین از همکاری با مجموعه ذوب آهن خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این همکاری مشترک به نتایج اقتصادی مثبت برای کشور منجر شود.

مدیرعامل رایتل افزود: موضوعات مشترک را در قالب تفاهم‌نامه امروز به رسمیت می‌بخشیم و پس از آن هر کدام از موضوعات را با کمک دوستان به قرارداد تبدیل می‌کنیم و به جلو می‌بریم تا هم آورده اقتصادی برای کشور داشته باشد و هم نمونه پایلوت موفقی باشد که سایر صنایع کشور نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

اولین همکاری مشترک در سطح کشور بین رایتل و ذوب آهن

ملازاده در ادامه گفت:  این همکاری مشترک برای اولین بار در سطح کشور در مجموعه‌ای به این بزرگی اتفاق می‌افتد.

وی ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه با اهتمام مجموعه ذوب آهن در سال جاری به مرحله عملیاتی برسد و نتایج آن به زودی برای کشور قابل مشاهده باشد.

ذوب‌آهن اصفهان پیشتاز در توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه

در ادامه مهدی کوهی، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان، اعلام کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان، ذوب‌آهن اصفهان نیز پیشتاز و پیش‌ران در این حوزه است. به گفته کوهی، در سه ماه گذشته، این شرکت موافقت‌نامه‌ای با معاونت علمی ریاست جمهوری برای اجرای پروژه‌های فناورانه و دانش‌بنیان در سه حوزه امضا کرده است.

اجرای پروژه اصلاح الکتروفیلترها به روش دانش‌بنیان

وی گفت: اولین حوزه شامل HSE و رعایت استانداردهای آب، خاک و هوا است. اولین شرکت صلاحیت‌دار برای اجرای این پروژه‌ها معرفی شده و انتظار می‌رود ظرف یک ماه آینده قرارداد با این شرکت برای اصلاح الکتروفیلترهای شرکت به روش دانش‌بنیان اجرایی و عملیاتی شود.

همکاری ذوب‌آهن اصفهان و رایتل در پروژه‌های دانش‌بنیان

مهدی کوهی، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان، اعلام کرد: دومین پروژه‌ای که در قالب پروژه‌های دانش‌بنیان انجام می‌دهیم، پروژه مشترک با شرکت رایتل است. به گفته کوهی، ذوب‌آهن اصفهان به عنوان اولین صنعت مادر فولاد کشور، دارای امکانات گسترده‌ای است.

استفاده از امکانات رایتل برای بهبود اینترانت و ارتباطات داخلی

وی افزود: به دلیل گستردگی واحدها و پرسنل سه شیفته، امکان اطلاع‌رسانی به همه همکاران در یک زمان و مکان مشخص وجود ندارد. بنابراین، از امکانات رایتل برای هم‌افزایی در حوزه اینترانت و ارتباطات داخلی استفاده خواهیم کرد.

مهدی کوهی، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان، اعلام کرد: موافقت‌نامه‌ای که امروز به امضا می‌رسد، شامل ارائه خدمات اختصاصی فیبر نوری، سامانه هوش تجاری، مانیتورینگ و کنترل هوشمند است. به گفته کوهی، این موافقت‌نامه همچنین شامل ارائه خدمات امنیت سایبری با کمترین تاخیر و بیشترین دسترسی، و پیاده‌سازی راهکارهای نوین هوشمندسازی در مجموعه ذوب‌آهن خواهد بود.

بر اساس این گزارش آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک شرکت خدمات ارتباطی رایتل و شرکت ذوب آهن اصفهان از هلدینگ های وابسته به شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) ظهر امروز پنج شنبه ۵ مهرماه در حاشیه سیزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (ماینکس) برگزار شد.

در این مراسم که عارف نوروزی مدیر عامل شستا حسین ملازاده مدیر عامل رایتل و مهدی کوهی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان حضور داشتند. دو شرکت رایتل و ذوب آهن اصفهان در زمینه هوشمندسازی زیرساخت ها و توسعه هوش مصنوعی صنعتی تفاهم حضور همکاری ویژه منعقد کردند.

از اواخر سال گذشته اقدامات مختلفی برای هوشمندسازی هلدینگ های شستا و تحول دیجیتال در آنها آغاز شده است. این تفاهم نامه در راستای اجرای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ارتقای جایگاه ایران در زمینه هوش مصنوعی و نیز مصوبات برنامه هفتم توسعه با هدف بهره مندی از ظرفیت های هوشمندسازی هوش مصنوعی صنعتی، گسترش خدمات ارتباطی و تحول دیجیتال در هلدینگ های شستا و در نتیجه افزایش بهره وری و شفافیت منعقد شد.

محور همکاری در این تفاهم نامه ارایه خدمات هوشمندسازی و ارتباطی توسط رایتل به ذوب آهن اصفهان به منظور افزایش بهره وری، افزایش درآمد یا کاهش هزینه، کاهش خطاهای انسانی، افزایش کارایی و بهبود تجربه مشتری است.

با امضای این تفاهم نامه طرفین حد اعلای تلاش خویش را برای گسترش توان ملی در زمینه موضوع این تفاهم نامه و نیل به خوداتکایی ملی مبذول خواهند داشت.