عارف مشعشعی، پایه گذار و بانی برند تجاری قالی کلاردشت، بازاریابی تخصصی فرش دستباف را گام مهمی در توسعه صادرات فرش دستباف منطقه دانست.
به گزارش رویداد شرق به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، فرح ناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران در این مراسم گفت:: «طرح و رنگ زیبای فرش کلاردشت به زیبایی این هنر افزوده است و این فرش حاصل سرپنجههای هنرمندانه زنان و مردان این منطقه است.»
رئیس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: «ثبت نشان تجاری فرش دستباف کلاردشت مقدمه یک کار بزرگ در کشور است»
در ادامه عارف مشعشعی، بنیان گذار برند تجاری قالی کلاردشت و صاحب ،بزرگ ترین واحد تولیدی فرش دستباف استان مازندران با اشاره به این که نگاه ما نگاهی فرهنگی و آمیخته به حب و نزدیکی به سرزمین ابا اجدادیمان کلاردشت زیباست اظهارداشت: اگر فعالیت تجاری هم به صورت گسترده انجام شود، برای اشتغال زایی توسعه و رونق اقتصادی این شهر رقم خورده است چرا که ما با ارائه قالی کلاردشت که معرف و آیینه تمام نمای فرهنگ و اداب رسوم و تاریخ و طبیعت این منطقه است، سفیری فرهنگی برای از یکی از بکر ترین نقاط گردشگری ایران نیز خواهیم بود.
وی افزود: ما فعالیت خودمان را به صورت زیربنایی و پایه شروع کردیم و در اولین گام درباره تاریخ و پیشینه قالیبافی در کلاردشت تحقیق و مطالعه کردیم و سپس برای تکمیل پرونده ثبت جهانی نشان جغرافیایی کلاردشت اقدام کردیم افزود: طی نظر سنجی های گسترده و میدانی علت عدم اقبال مردم کلاردشت از فرش بومی خودمان رو جویا شدیم، که با بررسی دقیق تمام نظرات، همفکری و تحقیق به رفع موانع عدم استقبال از فرش کلاردشت که سنگینی و غیرقابل شستشو بودن بوی پشم، تنوع کم و…از جمله آنهاست، بر امدیم.
مشعشعی تصریح کرد: در آینده نزدیک نسلی تازه از فرش کلاردشت با حفظ اصالت آن ، را به بازار عرضه می کنیم و با توسعه تجاری سازی فعالیت های مجموعه قالی کلاردشت، نسبت به بازاریابی تخصصی فرش دستباف کلاردشت از روش های گوناگون از جمله بستر سازی، تبلیغات مطالعه میدانی، اینترنتی، سازمانی، شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی، مذاکرات b۲b و حضوری با تجار فرش داخل و خارج تلاش می کنیم تا بتوانیم در صنعت فرش دستباف ایران سهمی موثر داشته باشیم.