عضو هیات رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: صنعت فولاد امروزه ۱۵ میلیون تن صادرات دارد اما قطعی برق به این صنعت صدمه می‌زند.

 مالیاتی مضاعف در پایان سال، این به معنای کاهش فضا برای زندگی و نفس کشیدن صنعت فولاد است. نکته اساسی که وجود دارد. صنعت فولاد کشور با ۱۵ میلیون تن صادرات در سال ۱۴۰۱ موفق شد ۹ میلیارد دلار ارز آوری برای کشور داشته باشد ۹ میلیارد دلار حدود ۲۵ درصد ارز آوری کل کشور است.

عضو هیأت رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: وقتی واحدها تعطیل شوند، اولین اتفاقی که رقم می‌خورد این است که کارگر ما بیکار می‌شود و بخش صنعتی به ناچار برای حفظ و بقای خود مجبور می‌شود اول از تمام مزایا و حقوقی که به کارگر می‌دهد بکاهد و این فشار اقتصادی مستقیم به خانواده‌ها و مردم عامه است و بعد از آن بخش صنعت مجبور به تعدیل نیرو می‌شود. این امر در سطح کلان، اقتصاد، ارز آوری و صادرات را تهدید می‌کند و چرخه اقتصاد کشور را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی متذکر شد: در گذشته بر اساس محاسباتی که به طور مقدماتی انجام شده است، با قطعی برق و گاز بالای ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت به صنعت فولاد وارد شده است. وزارت نیرو باید برای صنعت فولاد در حوزه برق فکری کند و در حوزه گاز هم تصمیم‌های جدی گرفته شود.