امروزه با پدیده تحول دیجیتال در صنایع مختلف روبرو هستیم که بدون شک روابط عمومی ها می توانند از این پدیده نوین در ایجاد حلقه ارتباطی درون سازمانی و برون سازمانی برای نفوذ برند سازمان در اذهان ذینفعان بهره برند تا جائی که با سنجش افکار عمومی از طریق روش های نوین، جایگاه ارگان خود را در مخاطبان ارتقاء دهند.

روابط عمومی بیمه معلم یادداشتی با قلم مدیر روابط عمومی این سازمان منتشر کرده که از پی می آید:

اردیبهشت با عنوان روابط عمومی نامگذاری شد، نه برای اینکه صرفا در تقویم نامی از آن باشد، که هدف اصلی نمایش اثرگذاری بی بدیل این واحد مهم در رشد و توسعه سازمانهاست.

روابط عمومی کارکردهای متنوعی برای سازمان دارد و می تواند شاهراه ارتباطی درون و برون سازمانی باشد؛ اما در کنار این کارکرد مهم، روابط عمومی گرانیگاه اتصال زیست بوم نهادهاست در جائی که همچون نقطه ثقلی، کلیه ذینفعان درونی و برونی سازمان را در تعاملی دوجانبه با یکدیگر قرار می دهد و در این محل تلاقی، ایده های سازمانی رشد و توسعه می یابد.

امروزه با پدیده تحول دیجیتال در صنایع مختلف روبرو هستیم که بدون شک روابط عمومی ها می توانند از این پدیده نوین در ایجاد حلقه ارتباطی درون سازمانی و برون سازمانی برای نفوذ برند سازمان در اذهان ذینفعان بهره برند تا جائی که با سنجش افکار عمومی از طریق روش های نوین، جایگاه ارگان خود را در مخاطبان ارتقاء دهند.

اگر قرار باشد روابط عمومی گرانیگاه ارتباطی سازمان باشد باید نقش مهم و کارکردهای آن در ذهن مدیران کلیدی سازمان نهادینه شود تا بتواند در سیاست گذاری ها نقش ایفاء کند.

با توجه به آنچه گذشت، نقش روابط عمومی شرکتهای بیمه در توسعه صنعت باید مطابق با نیازهای روز بازار بیمه متحول گردد به طوریکه همگام با ظهور پدیده هایی چون: تحول دیجیتال و توسعه خدمات الکترونیک بیمه، کارکردهای روابط عمومی نیز باید دگرگون شود تا برند سازمان در مسیر تازه ای به ذینفعان معرفی گردد.

بدون شک در صورتی که روابط عمومی نقش واقعی خود را در اکوسیستم بیمه گری ایفاء کند و نیاز سنجی مطلوبی از افکار عمومی داشته باشد، می تواند مسیر ارائه خدمت به مشتریان را تسهیل بخشد و در توسعه برند سازمان نقش آفرین باشد.

به هر روی ۲۷ اردیبهشت زمان مغتنمی است که فرصتهای پیش رو جهت توسعه کارکردهای نوین روابط عمومی صنعت بیمه کشور مورد واکاوی قرار گیرد.