دکتر نیاکان در آیین افتتاحیه همایش بیمه و توسعه ۱۴۰۳ تصریح کرد؛ صنعت بیمه برای توسعه خدمات بیمهای دو رویکرد مهم شامل طراحی محصولات و خدمات جدید و ارائه مطلوب محصولات موجود، را در پیش دارد که انعکاس موفقیت هر یک از این رویکردها، در رضایتمندی مشتریان متبلور میشود.
به گزارش رویداد شرق به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل پژوهشکده بیمه، سیویکمین همایش ملی و دوازدهمین همایش بینالمللی بیمه و توسعه روز ۱۳ آذر ۱۴۰۳ با حضور دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران، دکتر عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر پرویز خوشکلام خسروشاهی رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران، آقای محسن پورکیانی دبیرکل سندیکای بیمهگران ایران، اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، مدیران عامل شرکتهای بیمه و اساتید، کارشناسان و فعالان حوزه بیمه در مرکز همایشهای برج میلاد تهران برگزار شد.
دکتر لیلی نیاکان سرپرست پژوهشکده بیمه و رئیس سیویکمین همایش ملی و دوازدهمین همایش بینالمللی بیمه و توسعه، در آیین افتتاحیه همایش، حضور رئیس جمهور در این رویداد را مایه خیر و برکت برای صنعت بیمه عنوان کرد و افزود، پژوهشکده بیمه به عنوان نهاد پژوهشی صنعت بیمه با حمایت و مشارکت همه ارکان و با هدف بسترسازی برای تدوین سیاستها و تحقق اهداف کلان صنعت، هر ساله به مناسبت روز بیمه اقدام به برگزاری همایش ملی بیمه و توسعه مینماید و تاکنون ۳۰ دوره از این همایش برگزار گردیده است.
وی همایش بیمه و توسعه را فرصتی برای ارائه دستاوردها و پیشرفتهای صنعت بیمه کشور، ارزیابی وضعیت فعلی و پرداختن به مسایل پیش رو برشمرد و خاطرنشان کرد، یکی از مهمترین وظایف و نقشهای صنعت بیمه در نظام اقتصادی کشور، تامین امنیت و اطمینان برای آحاد مردم و فعالان اقتصادی، ارتقاء تاب آوری جامعه از طریق مدیریت ریسک و کمک به تامین مالی فعالیتهای اقتصادی کشور است و لازمه انجام مطلوب این ماموریت خطیر، وجود اعتماد به صنعت بیمه است. از سوی دیگر از مهمترین اهداف صنعت بیمه، گسترش پوشش بیمه در راستای اهداف برنامههای توسعهای کشور میباشد که مستلزم ارتقاء سطح رضایت عمومی از طریق تقویت نقش صنعت در حفظ ثروت ملی و تامین امنیت و رشد اقتصادی؛ افزایش سهم صنعت بیمه در بازارهای مالی؛ افزایش بهرهمندی افراد، خانوارها و بنگاههای اقتصادی از خدمات بیمهای به شیوهای آسان، مشتری مدار و کارآ؛ ارتقاء توانگری؛ ارتقاء اثر بخشی و کیفیت نظارت در صنعت و هوشمندسازی آن از طریق شیوههای نوین گسترش نوآوری و فناوری توسعه مشارکت و تعاملات و تبادلات بین المللی؛ تنوع بخشی در پورتفوی صنعت بیمه و توسعه پوششهای بیمهای جدید با تمرکز بر پوشش حوادث طبیعی و ریسکهای نوظهور؛ اصلاح ساختاری و کاهش تمرکز و افزایش رقابت در ساختار صنعت بیمه؛ ارتقاء شفافیت؛ توسعه کیفی نیروی انسانی شاغل و پرورش نیروی انسانی خلاق و دانشگر میباشد.
لذا در سیویکمین همایش ملی و دوازدهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه، تلاش میشود با تمرکز بر موضوع رضایتمندی و اعتماد عمومی، ضمن اخذ نظرات صاحبنظران و کارشناسان صنعت و دانشگاه، زمینهای برای بحث و بررسی دقیقتر روی مباحث مذکور فراهم گردد تا بهترین راهکارها برای انجام وظایف و دستیابی به اهداف صنعت بیمه در اختیار فعالان صنعت قرار گیرد.
رئیس همایش بیمه و توسعه در ادامه گزارش مختصری از اقدامات انجام شده در راستای برگزاری هرچه بهتر همایش و تاثیرگذاری بیشتر آن ارائه نمود.
سرپرست پژوهشکده بیمه افزایش رضایتمندی و اعتماد مردم به صنعت بیمه را نیازمند همکاری و همفکری تمامی ذینفعان صنعت دانست و تاکید کرد، این همکاری باید در تمام سطوح از نهاد ناظر گرفته تا شرکتهای بیمه، تشکلهای صنفی و حرفهای، انجمنها و مشتریان صورت گیرد و به واسطه همفکری، نوآوری و استفاده از تجربیات جهانی میتوانیم به آیندهای روشن و مطمئن برای صنعت بیمه دست یابیم.
وی در پایان ضمن قدردانی از همراهی، مشارکت و حضور پرشور مخاطبان در سیویکمین همایش ملی بیمه و توسعه ابراز امیدواری کرد دستارودهای این ،همایش محرکی برای رشد و توسعه صنعت بیمه در راستای ارائه خدمات مطلوب و آسانتر به جامعه باشد.
شایان ذکر است در آیین افتتاحیه همایش سال جاری، ضمن ایراد سخنرانی توسط رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران و دبیرکل سندیکای بیمهگران ایران، و ارائه گزارش علمی از ارزیابی شهروندان ایرانی از عملکرد بیمههای تجاری توسط آقای عباس عبدی تحلیلگر مسائل اقتصادی، جناب آقای “غلامعلی غلامی از پیشکسوتان و اساتید برجسته حوزه بیمه به عنوان چهره ماندگار صنعت بیمه در سال ۱۴۰۳ معرفی و تجلیل شد. همچنین کتاب سال صنعت بیمه، ایده برتر، پژوهشگر برتر، پارسای برتر و کارمندان و مدیران برگزیده صنعت بیمه معرفی و تقدیر شدند.
در بخش دوم برنامههای همایش ملی بیمه و توسعه نیز ۸ پنل علمی با تمرکز بر مباحث مهمی نظیر نهاد ناظر نظارت هوشمند مدیریت ریسک و قیمت گذاری منصفانه، نهادسازی، تبلیغات و بازاریابی، شبکههای اجتماعی، فناوریهای نوین و هوش مصنوعی و محصولات نوین و نقش آنها در اعتماد و رضایتمندی مشتریان صنعت بیمه تنظیم و از ساعت ۱۳ تا ۱۵ به صورت همزمان در سالنهای مجزا برگزار گردید.