شرکت پتروشیمی کارون با همکاری شرکت کیمیا مانا پلیمر از پنجمین محصول دانش‌بنیان خود رونمایی کرد.

به گزارش رویداد شرق ، علیرضا صدیقی‌زاده مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون در جمع خبرنگاران گفت: محصول تازه KLM100-C شرکت پتروشیمی کارون به‌عنوان نوزدهمین محصول از سبد محصولات و پنجمین محصول دانش‌بنیان این شرکت است .

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون در ادامه گفت: محصول تازه KLM100-C محصول ویژه چسب‌های لمینت است که بیشترین کاربرد را در سیستم بسته‌بندی مواد غذایی دارد.

وی با بیان اینکه نیاز بازار داخل به این محصول حدود ۴هزار تن است گفت: پتروشیمی کارون در صورت اعلام تقاضا توانایی تأمین همه این مقدار را دارد در حال حاضر هر تن از این محصول با قیمت حدود ۲۵۰۰ دلار وارد کشور می‌شود که با احتساب این ۴ هزار تن از خروج حدود ۱۰میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

علیرضا صدیقی‌زاده در ادامه به صنعت پلی یورتان اشاره کرد و گفت: صنعت پلی یورتان صنعتی رو به رشد است و شرکت پتروشیمی کارون اولین شرکت تولید کننده در خاورمیانه بود که این محصول را ارائه داد. این صنعت روز به روز داره  جای بقیه پلیمر ها رو می گیرد.هر چه ما بتوانیم این صنعت را گسترش دهیم، زمینه‌ساز اشتغال زایی و ارز آوری برای کشور باشد .

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون با بیان این که تأمین خوراک به شرکت‌های مختلفی وابسته است و این وابستگی ‏باعث می‌شود به ظرفیت اسمی خود نرسد گفت:پروژه هایکو از سال ۹۷ اغاز شده و تا پایان سال ۱۴۰۱ به پایان میرسد . این پروه حدودا ۴۰ درصد ظرفیت این شرکت را تامیین میکند و به ظرفیت اسمی خود برسد.

پیش بینی من این است که این صنعت هنوز باید گسترش پیدا کند. چرا ما باید یک کارون داشته باشیم؟ کشش بازار ایران این ظرفیت را داردکه کارخانه دیگری داشته باشد. ما سعی میکنیم با مذاکره با هلدینگ خلیج فارس و  سایر سهامداران راهی را برای ایجاد کارخانه جدید برای افزایش تولید بازکنیم .

مدیرعامل پتروشیمی کارون با اشاره به اینکه صنایع پایین‌دستی از مشتریان ‏محصولات کارون هستند، گفت: شرکت پتروشیمی کارون در حوزه ‏TDI پنجاه درصد تولیدات کشور را می‌دهد و ۵۰ درصد دیگه را صادر می‌کنیم .و در حوزه ‏MDI‏ حدودا هشتاد درصد نیاز کشور ‏را تأمین می‌کنیم و این درحالی است که تا زمانی که محصولات شرکت در داخل به فروش برسد صادرات نخواهیم داشت .

وی در پایان گفت :فروش محصولات پتروشیمی کارون از طریق بورس کالا انجام می گیرد چراکه باعث شفاف سازی بازار میشود .

شرکت کیمیا مانا پلیمر شرکت دانش بنیان کیمیامانا پلیمر با نزدیک به ربع قرن سابقه در زمینه تولید انواع رزین و چسب به صورت تخصصی برای صنایع چاپ و بسته بندی ، تولید انواع مرکب های چاپ ، رنگ سازی ، چسب سازی و فوم از سال ۷۵ فعالیت خود را آغاز و هم اکنون در شهرک صنعتی صفادشت فعالیت دارد. این شرکت با داشتن کارشناسان با تجربه و خبره، کار خود را در زمینه تولید انواع پلی ال ها (پلی استر پلی ال – پلی اتر پلی ال ) و پریپلیمرهای ایزوسیانات با درصد NCO های مختلف رزین های پلی یورتان نان ری اکتیو،رزین های جامد فوماریکی و چسب کلد سیل ادامه می دهد.