نشست هماندیشی و ارزیابی عملکرد شعب تهران، با حضور رییس هیأتمدیره و سرپرست بانک، اعضای هیأتمدیره و مدیران ستادی بانک برگزار شد.
به گزارش رویداد شرق به نقل از روابطعمومی بانک دی؛ در این نشست که طی سه روز، از شنبه ۸ دیماه تا دوشنبه ۱۰ دی، برگزار شد، پیشبرد روند فعالیت شعب تهران، از پایان آذرماه نسبت به پایان مهر ماه و همچنین پایان آذر ماه نسبت به ابتدای سال، در شاخصهایی مانند روند منابع، تسهیلات، تعهدات، مطالبات غیرجاری، ریسک تمرکز مشتریان و … بررسی شد و اهداف و تکالیف جدید هر شعبه تعیین شد.
در این نشست اسماعیل جلیلی، رییس هیأتمدیره و سرپرست بانک، ضمن قدردانی از برگزاری مستمر نشستهای ارزیابی عملکرد گفت: هدفگذاری، پایش و برنامهریزی برای شعب باید مبتنی بر واقعیت موجود اقتصاد کشور، نظام بانکی و پتانسیل شعب باشد تا منتج به نتایج مطلوب و تحقق هدف شود.
وی افزود: روند بانک دی در توسعه زیرساختها یک روند رو به رشد بوده است و روبنای عملیاتی بانک نیز باید متناسب با این روند رشد کند.
وی ادامه داد: یکی از وظایف ستاد، پشتیبانی از شعب از حیث تجهیز، تأمین منابع انسانی، آموزش و ارائه تحلیل دادههای مشتریان از اقشار و صنوف مختلف به شعب است و تا در جذب منابع راهنمای شعبه باشد، زیرا رشد منابع ضامن افزایش قدرت مانور بانک دی در اقتصاد ملی و صنعت بانکی است.
جلیلی همچنین بر لزوم توجه به نیازها و انتظارات مشتریان تاکید کرد و گفت: کوتاه شدن فرایندها، افزایش اختیارات به شعب و ایجاد فرصت رقابت در شبکه بانکی سه خواسته پرتکرار همکاران شعب از مدیران ستاد است که باید برای تسهیل مسیر حرکت شعب فراهم شوند.
سرپرست بانک دی با اشاره به لزوم چرخش شغلی و جایگزینی نیروهای مستعد در سمت رییس شعبه، گفت: روند چرخش شغلی باید بر اساس بهرهوری و تحقق اهداف باشد و شناسایی همکاران باانگیزه برای جانشینی در شعبی که عملکرد مطلوب نداشتهاند باید در دستور کار امور شعب قرار گیرد.
وی ادامه داد: امور شعب و بازاریابی و واحدهای ذیربط باید با آسیب شناسی موانع پیش روی شعب، برای شعبی که در تحقق اهداف خود موفق نبودهاند، نسخه اختصاصی تعریف کنند و همچنین با طراحی محصولات جذاب، جایگزینی رقابتی برای جلوگیری از خروج منابع به سمت بازارهای موازی طراحی کنند.
جلیلی با تاکید بر این که همه فرایندها باید آسیب شناسی و به نفع اهداف بانک اصلاح شود، اظهار کرد: نباید در قید و بند بروکراسی های پیچیده و نامه نگاری های اداری ماند، بلکه باید کاملا چابک، خواسته های قانونی مشتریان را عملیاتی کرد.
وی با بیان این که ابزارهای متعددی از جمله قدرت مذاکره، دانش حرفه ای و مشتری مداری، می تواند در بازار رقابتی موجود برای بانک دی مزیت ایجاد کند، اظهار کرد: اگر مدعی داشتن سازمانی هوشمند و کارکنانی توانمند هستیم، برایند این مدعا باید در عملکرد نهایی بانک ظهور و بروز کند.
همچنین محمدرضا ادبی، نایبرییس هیأتمدیره با اشاره به آمارهای دقیق ارائه شده در این نشست گفت: آمارهای ارائه شده در این نشست راجع به روندهای اقتصادی، نظام بانکی و بانک دی و همچنین ارزیابی عملکرد مستمر شعب در بانک دی، یک فرایند متعالی است که در نظام بانکی نمونه است.
وی ادامه داد: همکاران ما در شعب بسیار پرتلاش و کوشا هستند و باید تمام تلاش ستاد برای همراهی با شعب و رفع موانع پیش روی آنها باشد.
در ادامه همتالله حسینزاده، عضو هیأتمدیره بانک، با اشاره به دستاوردهای شعب در سال گذشته گفت: میانگین رشد منابع بانک دی در سال ۱۴۰۲ بالاتر از میانکین صنعت بانکداری بود که این امر نتیجه پایبندی و تعهد شعب به اهداف بوده است.
وی افزود: مسأله ورود و خروج منابع یک امر طبیعی در نظام بانکی است اما برنامهریزی برای جایگزین کردن مشتریان جدید و ایجاد روند مستمر در جذب منابع و توجه به ریسک تمرکز منابع باید به صورت دائمی مدنظر روسای شعب باشد.
حسینزاده خاطر نشان کرد: هدف اصلی از برگزاری این نشست شنیدن دغدغهها و مسائل پیش روی شعب است تا با هماندیشی، طرحی برای رفع موانع و بهبود پشتیبانی ستاد از شعب ایجاد شود.
در ادامه این نشست فریدون رشیدی، عضو هیأتمدیره، با اشاره به لزوم توجه بیشتر شعب به تعهدات و صدور ضمانتنامه گفت: وظیفه ذاتی ستاد این است که در تمامی موارد پاسخگوی انتظارات شعب باشند و در فرایند صدور ضمانتنامه و مذاکره با مشتریان همراه شعب باشند.
وی ادامه داد: ستاد باید اختیارات لازم را به شعب برای تحقق اهداف شعب ایجاد کند.
در ادامه این نشست ارزیابی عملکرد شعب، با پیشنهاد معاونت شعب، به منظور افزایش ارتقاء عملکرد و بهبود بهرهوری، با جابجایی تعدادی از روسای شعب موافقت شد.