نخستین دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان با هماهنگی اداره کل رسیدگی به تخلفات کارکنان وزارت نفت و به میزبانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در مشهد مقدس برگزار شد.

 به گزارش رویداد شرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، باحضور  مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات کارکنان وزارت نفت ، مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، دبیر هیات عالی نظارت بر تخلفات اداری ، مدیران عامل شرکت های تابعه نفت مناطق مرکزی ایران، مدیران عامل صنعت نفت در شمال شرق کشور، مدیران منابع انسانی و روسای آموزش شرکت ها اولین دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان با هماهنگی دفتر هماهنگی هیئت های رسیدگی به تخلفات وزارت نفت به مدت دو روز صورت گرفت .

علیرضا علیان‌نژاد نماینده وزیر و مدیر کل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت نفت در سخنانی از کارکنان صنعت نفت به عنوان طلایه داران جهاد اقتصادی کشور نام برد وگفت : بنا بر بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر اینکه نفت و گاز ثروت است، اما از این ثروت مهم‌تر، نیروی انسانی با استعداد، علاقه‌مند و دارای توان کار است و باید به ظرفیت های منابع انسانی اهتمام ویژه ای داشت.

وی به نقش آموزش در توسعه و ارتقا دانش و توانمندی های کارکنان اشاره کرد و یادآور شد: آموزش نیروی انسانی، سرمایه ای گرانبها و ماندگار است که باعث بهره وری بیشتر و بروز خلاقیت در کارکنان می شود و نباید بعنوان هزینه تلقی گردد.

مهدی حیدری مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در ادامه این نشست به تشریح فعالیت شرکت در حوزه های تولید نفت، گاز، ذخیره سازی گاز طبیعی و در ماموریت جدید آن، تولید آب  از چاههای ژرف پرداخت و گفت: این شرکت به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران وظیفه تولید از میادین خشکی ایران را بر عهده دارد .

وی برداشتن سقف حقوق را به عنوان جدی ترین درخواست کارکنان صنعت نفت برای انجام فعالیت در سخت ترین و پیچیده ترین صنعت جهان دانست. 

حیدری با اشاره به صنعت بسیار پر مخاطره نفت که شاهرگ حیات اقتصادی کشور در گرو فعالیت آن است، خاطرنشان کرد: صنعت نفت در همه اقصی نقاط جهان به عنوان یک صنعت پیچیده، بسیار تخصصی و توام با ریسک بسیار بالا به شمار می رود .همچنین حوزه های کاری آن عموما در مناطق جغرافیایی بسیار خشن قرار دارد. در این راستا فعالیت در صنعت نفت ایجاب می کند که انگیزه شغلی کارکنان آن تامین شود و حقوق و پاداش متناسب با نوع فعالیت کارکنان نخستین راهکار برای جذب و نگهداری متخصصان این صنعت است .

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به اهمیت تصمیم گیری توام با ریسک و اقدام شجاعانه در صنعت نفت خاطرنشان کرد: تصمیم گیری مدیریتی در صنعت نفت نیازمند جسارت و اقدام توام با ریسک در کمترین بازه زمانی است.  چرا که باید تمام ریسک های ممکن را در نظر گرفت و برای انجام هر طرح و پروژه در بهینه‌ ترین حالت و لحاظ زمان آن را به پیش برد. در این حالت مدیران نیازمند یک آرامش ذهنی هستند که بهترین تصمیم را بگیرند و بعدا مورد قضاوت نهادهای نظارتی قرار گیرند.

در ادامه مدیران عامل و مدیران منابع انسانی سایر شرکت ها حاضر در جلسه هم ضمن تاکید بر موارد و مشکلات در حوزه منابع انسانی خواستار توجه ویژه به منابع انسانی به عنوان اصلی ترین سرمایه مجموعه نفت شدند.