رؤسای ادارات کل بازرسی و حراست بانک، در جمع کارکنان استان بوشهر از ضرورت مغتنم شمردن فرصت شکایات مردمی در بهبود فرایندها، پاسخ به مشتریان در کمال صبر و متانت و نقش حراست در سنجش ریسک انتصابات سخن گفتند.

به گزارش رویداد شرق به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «یوسف نجفی» رئیس اداره کل بازرسی بانک، در بازدید از شعب استان بوشهر و همچنین در جمع مدیران و رؤسای شعب این استان درباره فرآیند رسیدگی به شکایات مردمی گفت: شکایاتی که توسط مشتریان در شعب مطرح می‌شود، فرصتی برای بانک به منظور بهبود فرآیندها و اصلاح ساختارهای ناکارآمد است.
وی ادامه داد: از این رو ضروری است همکاران شکایات مردمی را با دقت و حوصله بشنوند و اگر به دلیلی امکان انجام خدمت به شکل قانونی برای مشتری فراهم نباشد، ضمن ابراز درک دشواری پیش آمده برای مشتری، دلایل عدم امکان ارائه خدمت را به مشتریان شایسته و نیک‌اندیش بانک توضیح دهند.
در ادامه، «امیرحسین زیوری» رئیس اداره کل حراست بانک گفت: نقش حراست در سازمان‌ها، در گام نخست، پیشگیری از قرار گرفتن کارکنان در موقعیت آسیب به خود و سازمان از طریق آموزش‌های مرتبط است و در این زمینه، بانک در حال برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد برنامه‌های آموزشی است.
زیوری خاطرنشان سخت: وظیفه حراست در گام دوم، صیانت از ساختار و تشکیلات بانک و پیشگیری از تحت مخاطره قرار گرفتن دارایی‌های عمومی و سرمایه‌های مردمی از طریق ممانعت از انتصابات با ریسک‌های بالاست و به عبارتی حراست در بانک واحد سنجش ریسک انتصابات است.
وی افزود: لازم به توضیح و توجیه است که واحدهای حراست در سازمان‌ها، با توجه به ماهیت صیانتی خود، موظفند بر اساس قاعده «فقط یک بار اعتماد» عمل کنند. لازم است همکاران بدانند در مواردی که کارکنان در کمیته انضباط کار محکوم می‌شوند، اعتماد سازمان را برای همیشه از دست خواهند داد. بنابراین توصیه می‌شود کارکنان همواره هوشیارانه از خود و سازمان مراقبت کنند.