به گفته مدیر یک فروشگاه اینترنتی، یک خرده فروش حلقه آخر فروش است و برای هر گروه کالایی حاشیه سود مشخص و مجازی توسط دستگاه‌های نظارتی تعیین شده است.

خرید یک کامپیوتر خوب برای ما اهمیت زیادی دارد وقت گذاشتن و جستجو کردن لابلای صفحات وب برای خرید یک کامپیوتر زمان زیادی می‌برد. ولی جدای از انتخاب، قیمت هم مهم است چراکه امروزه با کم شدن ارزش ریال و با بالا رفتن قیمت کامپیوتر که تادیروز برای خریدش فقط دنبال محصولاتی با قیمت متوسط بودیم الان همان کامپیوتر با قیمت دو سه برابر به فروش می‌رسد. مسؤولین از متعادل شدن بازار میگویند اما وقتی برای خرید این محصول به بازار می‌روید متاسفانه با قیمت سرسام آور مواجه می‌شوید. قیمت‌های کنونی برای خریدارانی که مدت‌ها است انتظارِ بهبود اوضاع و اقدام برای خرید را کشیده‌اند باعث شده که یا از خریدِ ملزوماتِ کامپیوتری به نفع نیازهای اساسی‌ترِ خود به کلی منصرف شوند و یا اگر هم هنوز نیاز به محصولی داشته باشند، اصولا دیگر بضاعتِ خریدِ آن را با این قیمت‌ها نداشته باشند و بنابراین به فروشندگان آنلاین یا بازارِ سنتی کامپیوتر مراجعه نکنند.دلیل این افزایش قیمت چیست؟ متاسفانه محصولی که گران می‌شود ترس مردم از این است که تا گرانتر نشده برای خرید اقدام می‌کنند.اما چرا با افزایش نرخ دلار قیمت اجناس لحظه افزایش پیدا می‌کند اما با کاهش نرخ دلار کالاها ارزان نمی‌شود؟

این سوال بارها و بار‌ها پرسیده شده ولی به گفته مدیر یک فروشگاه اینترنتی، یک خرده فروش حلقه آخر فروش است و برای هر گروه کالایی حاشیه سود مشخص و مجازی توسط دستگاه‌های نظارتی تعیین شده است.

شرایط‌ آتی بازار، نوساناتِ ارزی، اعتمادِ مردم و فعالانِ بازار به اقداماتِ انجام شده برای کاهشِ تاثیراتِ روانی بحران‌های کنونی بر قیمت‌ها و همین‌طور رفعِ ممنوعیت و تسهیلِ ترخیص کالاها از گمرک همگی بخشی از عواملی هستند که برآیندشان می‌‌تواند در بهبود یا فروپاشی این بازار یا بیکاری صنفِ شاغلین در این عرصه و مهاجرت به مشاغلِ دیگر تاثیرگذار باشد.

به تازگی سیاست‌های ارزی جدیدی برای مدیریت بحرانِ کنونی از سوی دولت و بانک مرکزی ارائه و تصویب شده که قرار است به بهبود شرایطِ کنونی کمک کند. بر اساس این طرح ارزِ مورد نیاز برای ورودِ اقلام کامپیوتری و موبایل از طریقِ بازار دوم ارز و از محلِ ارز حاصل از صادرات کالاهای غیرنفتی تامین خواهد شد و نرخِ این ارز هم تابعی از عرضه و تقاضای بازار خواهد بود. از سوی دیگر مرحله‌ی اول تحریم‌های تجاری هم واردِ فاز اجرایی شده است و احتمالا منابعِ ارزی کشور را با محدودیتِ بیشتری مواجه خواهد ساخت.