این شرکت قصد دارد سبد تجاری خود را با انتقال به مدل تجاری خدمات پلتفرممحور، شتاب بخشیدن به تجارت B2B و ایجاد فضای رشد جدید ارتقاء بخشد.
الجی الکترونیکس (LG) چشمانداز خود را برای تغییر ماهیت از موقعیت کنونی به عنوان یک برند جهانی برتر لوازم خانگی به “شرکت راهکارهای زندگی هوشمند” اعلام کرد. طی این چشمانداز این شرکت میتواند در حین حرکت به سوی درآمد تلفیقی جهانی سالانه ۱۰۰ تریلیون وون کره جنوبی تا سال ۲۰۳۰ تجربههای کاربری مختلف و متنوع مشتریان را به یکدیگر متصل کرده و گسترش دهد.
مدیرعامل ویلیام چو طی یک سخنرانی به یاد ماندنی در پارک فناوری الجی در سئول رئوس اصلی این چشمانداز برجسته را که بر مبنای سه موتور رشد شامل دنبال کردن تجارتهای خدمات پلتفرممحور از طریق ارتقاء سبد تجاری، شتاب بخشیدن به تجارت B2B و کاوش حیطههای تجاری جدید مانند حوزه سلامت و شارژ خودروهای برقی، تبیین کرد. آقای چو برقیسازی، سرویسدهی و دیجیتالیسازی را به عنوان نقاط عطف کلیدی الجی برای دستیابی به رشد سریع میانمدت تا بلندمدت برشمرد.
مدیرعامل چو:”الجی به جای باقیماندن و بهرهمندی از موقعیت فعلی خود به عنوان بهترین برند لوازم خانگی که محصولات با کیفیتی تولید میکند به دنبال کردن چشمانداز برجسته و مقتدرانه خود مبنی بر تغییر و جهش به سوی تبدیل شدن به شرکت راهکارهای زندگی هوشمند که فضاها و تجربههای کاربری متنوع مشتریان را به یکدیگر متصل کرده و گستردهتر میکند ادامه میدهد. ما با ابداع دوباره نحوه فعالیت خود و برقراری ارتباطات لازم در راستای این هدف یک الجی جدید را پایهگذاری میکنیم.”
مدیرعامل به اهداف مالی شرکت نیز این طور اشاره کرد:”ما به ۷ سه گانه (Triple 7) دست خواهیم یافت که به معنای میانگین نرخ رشد و سود عملیاتی ۷ درصد یا بیشتر و رشد ارزش شرکت به نرخ۷ EBITDA میباشد. ما با هدف بالا بردن فروش از ۶۵ تریلیون KRW در سال گذشته به ۱۰۰ تریلیون KRW تا سال ۲۰۳۰ خود را به عنوان شرکتی معرفی خواهیم کرد که توسط بازار و مشتریان به درستی شناخته شده است.”
آقای چو گفت الجی بر تبدیل به مدل تجاری خدمات پلتفرممحور، شتاببخشیدن به حوزههای B2B و تأمین فضاهای رشد جدید بر اساس مزیت رقابتی به عنوان ۳ ستون اصلی تمرکز بر تجربه کاربری متمرکز خواهد شد. انتظار میرود تا سال ۲۰۳۰ سهم این ۳ محور اصلی در فروش و سود عملیاتی به بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد.
این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۵۰ تریلیون KRW در رشد کیفی تجاری شامل ارتقاء سبد تجاری با استفاده از سه موتور رشد جدید، سرمایهگذاری کند. این سرمایهگذاری شامل سرمایهگذاری واحد تحقیق و توسعه به میزان بیش از ۲۵ تریلیون KRW، سرمایهگذاری تأسیسات تا بیش از ۱۷ تریلیون KRW و سرمایهگذاری استراتژیک تا ۷ تریلیون KRW میباشد.
مدیرعامل الجی توضیح داد این شرکت همچنین به گسترش تجارت B2B شتاب میبخشد. درک عمیق و غنی الجی از مشتریان، دانش فنی و ارتباط و همدلی با مشتریان در تجارت B2C که شاهد نوآوریهای مستمر در طی ۶۵ سال گذشته بوده حاصل شده است به طور کامل به فضاهای مجازی، حمل و نقل و بازرگانی تسری خواهد یافت.
آقای چو خاطرنشان کرد الجی به تغییرات در سطح شرکت از فرهنگ سازمانی گرفته تا ارتباطات برند در مبادی ارتباط با مشتری با هدف نهایی تبدیل شدن به برندی که لبخند و دلگرمی را به مشتریان خود هدیه داده و آنها را قادر میسازد که ارزش و فلسفه “زندگی خوب است” را احساس کنند ادامه خواهد داد. الجی همچنین با فعالیتهای مدیریت ESG (راهبری زیستمحیطی، اجتماعی و شرکتی) مسئولیتهای خود را به عنوان یک شهروند جهانی انجام میدهد.