بیمه دی در دو سال گذشته نسبت هزینه های بیمه گری به حق بیمه صادره به گونه ای بود که رتبه نخست را بین ۲۳ شرکت کسب کرده‌است.

به گزارش رویداد شرق به نقل از بانکداری ایرانی، در سال ۱۳۹۸ نسبت هزینه بیمه گری به حق بیمه صادره شرکت بیمه دی ۲درصد بود. به دلیل تورم های موجود در بخش های مختلف اقتصادی ، در سال گذشته این نسبت به ۵ درصد رسید.

زمانی می توان به رقم ۵ درصدی نسبت هزینه بیمه دی پی برد که بدانیم دو مساله مهم را بدانیم.

نخست اینکه نسبت هزینه های بیمه گری به حق بیمه صادره کل صنعت به صورت میانگین، ۱۳ درصد است و پایین ترین نسبت هم به شرکت بیمه سامان با رقم ۱۸ درصد تعلق دشته است.

دوم اینکه بدانیم هزینه های زیادی در این صنعت وجود دارد و باید بدانیم که چه هزینه هایی در شرکت های بیمه در خصوص هزینه بود بیمه وجود دارد.

در صنعت بیمه هزینه های زیادی وجود دارد. بخشی از این هزینه به بیمه گذار اختصاص دارد و برخی دیگر به بیمه گر اختصاص دارد. هزینه صدور، هزینه بیمه، هزینه بیمه اضافی، هزینه بیمه برگشتی، هزینه بیمه عایده نشده و حق بیمه ، هزینه بیمه مازاد، هزینه بیمه شده در بیمه اموال، هزینه خسارت، هزینه های بیمه ای عملیاتی، هزینه کارشناسی، هزینه خسارات معوق، هزینه استهلاک، هزینه ذخیره خسارت معوق، هزینه خسارت واقع شده اما پرداخت نشده و هزینه خسارت واقع شده این هزینه ها در شرکت های بیمه مرسوم بوده و بعضا رقم نسبت هزینه را بالا می برد.