اردبیل- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تعلل ایجاد شده در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری قابل قبول نیست و باید این طرح‌ها هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال‌الدین میرجعفریان بعد از ظهر شنبه در نشست هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در اردبیل اظهار کرد: از صبح امروز بازدید میدانی را در محلات هدف، سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت تاریخی و قدیمی شهر اردبیل انجام دادیم تا شاهد تأمین اعتبار برای به سرانجام رساندن این طرح‌های اساسی و زیربنایی باشیم.

وی بازدید معاون وزیر را از محلات میراشرف، گلمغان، عدالت‌آباد و بازار تاریخی اردبیل همچنین اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین و شهیدگاه اردبیل یادآور شد و تصریح کرد: در این بازدیدها طرح‌های توسعه‌ای در این حوزه به ویژه ساخت سالن ورزشی، کلانتری، مرکز جامع سلامت و دیگر طرح‌های زیربنایی مورد بازدید قرار گرفت که قرار شد هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی آنها در فصل کاری سال آینده به سرانجام برسد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل نمونه این طرح‌ها را احداث مدرسه، سالن ورزشی در وحدت اردبیل، ساختمان کلانتری و مرکز جامع سلامت در گلمغان اعلام کرد و گفت: تلاش بر این است تا هر چه سریع‌تر این طرح‌ها در مناطق حاشیه‌نشین و ۱۳ گانه به سرانجام رسیده و امکان بهره‌برداری و استفاده آن برای شهروندان به وجود آید.

میرجعفریان افزود: با احیای جلسات ستاد بازآفرینی شهری در اردبیل سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان به شکل جدی طرح‌های اجرا شده را در مناطق مختلف به سرانجام رسانده و ساکنان این مناطق از فواید این طرح‌ها در مناطق مختلف استان استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هم اکنون به غیر از اردبیل، در مشگین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال نیز طرح‌های بازآفرینی و احیای بافت تاریخی و فرسوده در حال اجراست که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها باشیم.

در این جلسه فرماندار اردبیل نیز ضرورت تخصیص اعتبارات و منابع مورد نیاز برای اجرای طرح‌های نیمه‌تمام سکونتگاه‌های غیررسمی و بازآفرینی شهری را یادآور شد و اضافه کرد: باید این مناطق ساماندهی شود چرا که نیمه‌تمام ماندن طرح‌ها به ویژه در حاشیه شهرها به بافت شهری صدمه وارد کرده و چهره نازیبا بخشیده است.

مسعود امامی یگانه از دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق، گاز و فاضلاب خواست تا هر چه سریع‌تر طرح‌های مصوب را در این سکونتگاه‌های غیررسمی و محلات اطراف شهر اردبیل اجرایی کنند تا شاهد بحران و یا تهدید در این مناطق نباشیم.

وی ضرورت احیای بافت تاریخی بازار اردبیل را ضروری خواند و بیان کرد: نباید قبل از وقوع حوادث ناگواری همچون زلزله در احیای این بازار تاریخی کوتاهی کنیم چرا که با اولویت و به دور از موازی‌کاری هر چه سریع‌تر طرح احیای بازار تاریخی اردبیل به شکل کامل به سرانجام برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل نیز با قدردانی از همکاری خوب مسئولان استان در اجرای طرح‌های سکونتگاه‌های غیررسمی و توجه به محلات حاشیه شهر اردبیل اظهار کرد: برای شورا و شهرداری متن و حاشیه شهر تفاوتی در ارائه خدمات ندارند.

جواد انصاری به بافت تاریخی اردبیل و ضرورت تکمیل طرح تفصیلی این شهر اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ما این است که در بافت تاریخی اردبیل شهرداری مستقلی راه‌اندازی شود که نمونه آن را در شهر مشهد شاهد هستیم.

شهردار اردبیل در این جلسه ضرورت تأمین اعتبار به موقع و تخصیص منابع را یادآور شد و تصریح کرد: به جای منابع نقدی، بهتر است طرح‌های مصوب با تلاش شهرداری اردبیل اجرایی شده تا از محل تخصیص زمین و یا واگذاری‌ها اسناد هزینه شده به راه و شهرسازی تحویل و در نقطه مقابل آن قطعه زمینی به شهرداری پرداخت شود.

محمود صفری افزود: طرح‌های خوبی در مناطق مختلف شهر اردبیل نظیر پارک میراشرف، سالن ورزشی پشت سید صدرالدین و بازگشایی خیابان‌ها و معابر در حال اجراست که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر این طرح‌ها به سرانجام برسد.