رئیس فضای سبز شرکت سنگ آهن از اجرای موفقیتآمیز طرح آبیاری درختان با استفاده از پساب تصفیهشده خبر داد.
رئیس فضای سبز شرکت سنگ آهن از اجرای موفقیتآمیز طرح آبیاری درختان با استفاده از پساب تصفیهشده خبر داد.
به گزارش رویداد شرق به نقل از روابط عمومی شرکت سنگ اهن مرکزی ایران- بافق؛ محمدرضا فتاحی با این اعلام خبر افزود: خط انشعاب آب پساب از مخزن فاضلاب پس از تصفیه کامل به بهرهبرداری رسید.
وی گفت: این اقدام در راستای استفاده بهینه از منابع آبی و توسعه فضای سبز منطقه انجام شده است.
وی افزود: اجرای این طرح علاوه بر صرفهجویی در مصرف آب شرب، گامی مؤثر در جهت توسعه پایدار و حفظ محیطزیست در مناطق گرم و کمآب بهشمار میآید.
رئیس فضای سبز شرکت سنگ آهن با اشاره به جزئیات فنی طرح تأکید کرد: در این طرح، پساب تصفیهشده فاضلاب شرکت از طریق احداث خط انتقال از تصفیهخانه تا بلوار اصلی معدن، برای آبیاری درختان مورد استفاده قرار گرفته است.
وی گفت: به این ترتیب، مشکل کمبود آب در این محدوده برطرف و شرایطی مطلوب برای رشد و طراوت فضای سبز فراهم شده است.
فتاحی در پایان با تشکر از حمایتهای مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۷۵۰ اصله درخت در این مسیر از مزایای این طرح بهرهمند هستند و در فاز بعدی، درختان جدیدی نیز از طریق همین سیستم آبیاری خواهند شد.







