عضو هیات عامل بانک مسکن با اشاره به ثبت الکترونیکی مدارک در این بانک عنوان کرد: شعب بانک مسکن در سراسر کشور موظف هستند از دریافت مدارک کاغذی از جمله کپی شناسنامه و کارت ملی خودداری کنند.
علی کشاورز عضو هیات عامل و سرپرست معاونت در امور شعب و بازاریابی بانک مسکن در گفتوگو با پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا با اشاره به تاکید بانک مرکزی برای جایگزین کردن استعلام الکترونیکی مدارک شناسایی به جای دریافت مدارک کاغذی در سیستم بانکی کشور گفت: بانک مسکن به شعب خود بر عدم دریافت هر گونه کپی صفحات شناسنامه و کارت ملی برای احراز هویت مشتریان و یا بایگانی در اسناد و مدارک تاکید کرده است.
وی افزود: شعب بانک مسکن سراسر کشور موظف هستند ضمن اخذ اصل مدارک، با استفاده از امکاناتی که در اختیار شعبه (دستگاه کپی و اسکن) قرار دارد، نسبت به ثبت الکترونیکی مدارک اقدام کنند.
سرپرست معاونت در امور شعب و بازاریابی بانک مسکن افزود: خدمات مذکور بدون اخذ هزینه کپی انجام میشود.
لازم به ذکر است، طی بخشنامهای که اخیرا بانک مرکزی به بانکهای مختلف با عنوان «ممنوعیت اخذ تصاویر مدارک شناسایی افراد حقیقی»، ابلاغ کرده است، تاکید شده که این اقدام در راستای توسعه دولت الکترونیک و ارایه خدمات الکترونیکی باکیفیت از سوی دستگاههای اجرایی و پرهیز از تبادل اطلاعات کاغذی غیرضروری انجام میشود.