دبیر انجمن قطعه سازی و صنایع همگن خودرو در مراسم پنجمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو گفت : حضور خودروسازان خصوصی از میز ششم به بعد لازم است زیرا هم تشویق می شوند و هم دستاوردهای آن بخش بیشتر معرفی می شود.
به گزارش رویداد شرق به نقل از ایدرونیوز، آرش محبی نژاد گفت: توان بالقوه صنعت قطعهسازی کشور، وقتی پیشتر ۸۵ درصد خودروهای پرتیراژ نظیر پراید، سمند، پژو ۴۰۵ و غیره داخلی سازی شده بود به میزان ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه در سال بود، اما اکنون با دو چالش مواجه شده است.
این مقام صنفی خاطرنشان کرد: گلوگاه نخست در ۱۵ درصد باقیمانده داخلیسازی است که مربوط به قطعات خاص، نیمه هادیها و قطعات الکترونیک و مواد اولیه خاص مثل پلیمرهای مهندسی و آلیاژی است.
محی نژاد ادامه داد: گلوگاه دوم در زمینه زیرساختهای خود خودروسازان است که باید همگام با خودروسازی روز جهان به ویژه در موضوع خودروهای الکتریکی رشد کنند.
محبی نژاد، برنامه تولید سه میلیون دستگاه تا افق ۱۴۰۴ را امکان پذیر دانست، اما گفت: این حجم تولید نیازمند یک پیش نیاز هایی است که باید با تعامل و همکاری بخش خصوصی انجام شود.