اقتصاد دیجیتالی با کاربرد فراگیر فناوری اطلاعات در تمامی ابعاد اقتصادی همچون شکل گیری دولت الکترونیکی، نقش مهمی را در کارکرد درون سازمانی و ایجاد پل ارتباطی میان شهروندان و سازمان ها ایفا می کند. امروزه شرکت های بیمه به کمک اقتصاد دیجیتالی بر بهبود تجربه مشتریان خود از طریق ساده سازی فرآیندها و ارایه خدمات شخصی سازی شده در صورت نیاز و ترجیح مشتریان، تمرکز دارند. دیجیتالی شدن شرکت های بیمه آشنایی هرچه بیشتر مردم از خدمات بیمه ای نوین و فروش محصولات بیمه ای را فراهم می آورد.