معاونت مالی و سرمایهگذاری پست بانک ایران با ارسال نامهای به مدیریت شعب استانهای بانک، تمهیدات لازم را برای پاسخگویی مناسب به مشتریان در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز ۱۴۰۲، ابلاغ کرد.
به گزارش رویداد شرق به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، این ابلاغیه بر اساس نامه ۰۱/۳۱۲۲۸۸ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۸ اداره نظارت بر نظامهای پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است و از بانکها و موسسات مالی کشور درخواست شده در روزهای پایانی سال واحدهای ۲۴ ساعته پشتیبانی از مشتریان برای پاسخگویی به نیازهای آنان در حوزه پرداختهای کارتی، خودپردازها و پایانههای فروشگاهی در نظر گرفته شود و برای شعب، خزانه کشیک و نیروی متخصص برای پایش لحظهای و رفع مشکلات احتمالی مربوط به دستگاههای خودپرداز تعیین کنند.
مطابق این نامه، بانکها باید برنامهریزی مناسبی برای حضور مستمر ۵۰ درصد از کارکنان در تمام ایام تعطیلات نوروز جهت ارائه خدمات بدون وقفه به مشتریان داشته باشند.
همچنین به منظور ایجاد سهولت در دسترسی مسافران نوروزی برای استفاده از خدمات دریافت و پرداخت علاوه بر استقرار خودپردازهای سیار در مناطق مسافرخیر شهری و روستایی، بانکها میتوانند اتاقکهای سیاری را جهت ارائه خدمات الکترونیکی، انتقال وجه و پرداخت قبوض در مناطق پرتردد، تجاری، بازارهای سنتی و فروشگاههای بزرگ در سراسر کشور تعبیه کنند.
بر اساس این نامه، بانکها باید اقدامات و برنامهریزیهای لازم را برای تعریف و استفاده از ایران چکهای دو میلیون ریالی را در خودپردازهای مورد نظراداره نشر اسکناس و خرانه بانک مرکزی ج.ا.ا انجام دهند و به مشتریان در مورد انواع ابزارهای پرداخت نوین در نظام بانکداری کشور اطلاعرسانی کاملی ارائه دهند.