میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی در یازدهمین جلسه شورای تحول و فناوری اطلاعات این سازمان که همزمان با آغاز سومین سال فعالیت مدیریت جدید در سازمان تأمیناجتماعی برگزار شد؛ با اشاره به تنوع مأموریتها، کثرت مخاطبان و تعدد ساختارهای ارائه خدمات در این نهاد، تحول در سازمان تأمیناجتماعی را نیازمند بهرهگیری حداکثری از ظرفیت فناوریهای نوین در مسیر ارائه خدمات دانست و بر استمرار و تحکیم گامهای این سازمان در مسیر تبدیل به تأمیناجتماعی هوشمند تأکید کرد.
میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی در یازدهمین جلسه شورای تحول و فناوری اطلاعات این سازمان که همزمان با آغاز سومین سال فعالیت مدیریت جدید در سازمان تأمیناجتماعی برگزار شد؛ با اشاره به تنوع مأموریتها، کثرت مخاطبان و تعدد ساختارهای ارائه خدمات در این نهاد، تحول در سازمان تأمیناجتماعی را نیازمند بهرهگیری حداکثری از ظرفیت فناوریهای نوین در مسیر ارائه خدمات دانست و بر استمرار و تحکیم گامهای این سازمان در مسیر تبدیل به تأمیناجتماعی هوشمند تأکید کرد.
به گزارش رویداد شرق به نقل از روابطعمومی سازمان تأمیناجتماعی، موسوی در این جلسه گفت: نهاد بزرگی مانند سازمان تأمیناجتماعی که ۴۶ میلیون مخاطب دارد، هم نهادی پیچیده و عریض و طویل است و هم تنوع و تکثر خدمات دارد و همواره با مراجعه و مطالبات بهحق یک جامعه ۴۶ میلیونی روبهرو است. همه حوزههای این سازمان اعم از حوزههای کسبوکار، سلامت، اقتصادی، فناوری، خدمات عمومی و … فنی، تخصصی و پیچیده هستند.
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی افزود: در مقایسه با سایر دستگاهها؛ از نظر استفاده از فناوریهای نوین و الکترونیکی کردن خدمات در برخی حوزهها ما واقعاً پیشتاز هستیم و در برخی حوزهها نیز نیازمند کار بیشتر هستیم. در این مسیر باید از ظرفیتهای موجود در کشور استفاده کرده و در صورت نیاز از تجربیات و توان سایر دستگاهها و بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.
موسوی با اشاره به مسیری که سازمان تأمیناجتماعی در حوزه فناوری اطلاعات از گذشته تا به امروز طی کرده است، گفت: این کار از امروز شروع نشده، بلکه نقطه آغازی داشته و تا به امروز به اینجا رسیده است. من از گذشته به نیکی یاد میکنم و از همه کسانی که پیش از این برای فناوری اطلاعات در سازمان زحمت کشیدند تقدیر و تشکر میکنم. آغاز خیلی خوبی بوده و ادامه این کار هم خیلی خوب پیش رفته است. در طرح ۳۰۷۰ که در دوره گذشته آغاز شد، ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری هدفگذاری شده بود که تعداد خدمات غیرحضوری تأمیناجتماعی امروز افزایش خوبی داشته است. برنامه کاربردی (اپلیکیشن) “تأمین من” هم با ۳۰ خدمت راهاندازی شده و الان تعداد خدمات قابل ارائه در این اپلیکیشن با بیش از دو میلیون کاربر به ۵۱ خدمت رسیده و در استقرار و ثبات سامانه نسخه الکترونیک هم پیشرفت قابل توجهی داشتهایم.
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی ادامه داد: در حوزه نسخه الکترونیک که سازمان تأمیناجتماعی پیشگام و شروعکننده آن بود و امروز یک طرح بزرگ ملی است، در زمینه یکپارچگی سامانهها و خدمات در سطح کشور نیاز به کار بیشتری داریم. باید با سرعت بیشتری در خدمات الکترونیک به سمت یکپارچگی حرکت کنیم و در بخشهای مختلف نظیر نسخه الکترونیک، نه تنها در سازمان تأمیناجتماعی که در کل کشور به یک سیستم واحد و یکپارچه برسیم.
وی افزود: در جلسات مشترکی که با حضور بخشهای فناوری اطلاعات و درمان سازمان تأمیناجتماعی و بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح داریم، همه به این جمعبندی واحد رسیدهایم که باید سیستم توسعه پیدا کند و با ایجاد همافزایی، یکپارچه شود.