مقاله “واکاوی مولفه های بازاریابی اجتماعی در راستای توسعه بین المللی صنعت بیمه” به نویسندگی سه تن از کارکنان شرکت بیمه البرز به عنوان مقاله برتر سی امین همایش ملی و یازدهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه برگزیده شد و مورد قدردانی قرار گرفت.

به گزارش رویداد شرق به نقل از روابط عمومی و امورر بین الملل بیمه البرز، مقاله “واکاوی مولفه های بازاریابی اجتماعی در راستای توسعه بین المللی صنعت بیمه” نوشته سید محمد رضا مطلبی کیا، کارشناس صدور درمان، کیومرث رزمگیر، رییس مجتمع خدمات بیمه ای شیخ بهایی و محمد حسین رحمتی، کارشناس خسارت شرکت بیمه البرز از طرف هیات داوران سی امین همایش ملی بیمه و توسعه به عنوان مقاله برتر، انتخاب و از نویسندگان آن در مراسمی با حضور رییس کل بیمه مرکزی و رییس پژوهشکده بیمه قدردانی شد.

این گزارش حاکی است، سید محمد رضا مطلبی، یکی از نویسندگان این مقاله در پنل تخصص همایش بیمه و توسعه در تشریح مقاله منتخب بیمه البرز، گفت: صنعت بیمه در بخش خدمات قرار دارد و بدون شک یکی از دستاوردهای خلاقانه جامعه بشری به‌منظور مقابله با رخدادها و حوادث ناگوار می‌باشد. این مطالعه با هدف واکاوی مؤلفه‌های بازاریابی اجتماعی در راستای توسعه بین‌المللی صنعت بیمه انجام شد. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کیفی با رویکرد اکتشافی است. ابزار گردآوری داده­ها، مصاحبه نیمه ساختار یافته و روش تجزیه‌وتحلیل داده­ها، تحلیل مضمون است. جامعه آماری شامل خبرگان صنعت بیمه (مدیران و معاونان) هستند که حداقل دارای ۱۰ سال سابقه کار باشند. نمونه‌گیری به روش هدفمند و گلوله برفی انجام شد. لذا تعداد ۱۰ نفر به‌عنوان حجم نمونه انتخاب شدند با توجه به نتایج، پنج تم اصلی، ۱۲ تم فرعی و ۴۲ شاخص از تحلیل مصاحبه­ ها به دست آمد. تم ­های اصلی عبارتند از: ایجاد نوآوری، ایجاد دانش بیمه، نگرش بین‌المللی به بیمه، توسعه فرهنگ بیمه در سطح بین‌المللی و مشتری مداری. بنابراین توسط این عوامل می­توان به توسعه بین‌المللی صنعت بیمه کمک کرد.