معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
رضا حیدری این دستاوردها را در سایه شفافیت در عرضه محصولات فولاد مبارکه و توجه به مصرفکنندگان نهایی یعنی مردم دانست.
رضا حیدری با اشاره به آنکه تولید در فولاد مبارکه بر مبنای سفارشهای اخذشده از مشتریان است، بازاریابی مؤثر و وجود سفارشها حتی در شرایط رکود بازار را مایه دلگرمی کارکنان خطوط تولید برای جهش تولید دانست.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه نتایج زیر را بهعنوان مهمترین موفقیتهای کسبشده در سال ۱۴۰۲ یاد کرد:
انجام ۱۵۰ عرضه منظم محصولات در بورس کالا و رشد ۳۵ درصدی این عرضهها نسبت به ۱۱۰ عرضه انجامشده در سال گذشته؛ برنامهریزی و تأمین نیاز پروژههای ملی بهویژه پروژههای آبرسانی به میزان ۶۲۰ هزار تن؛ حصول درآمد شرکت به میزان ۲۴۱ هزار میلیارد تومان از محل فروش بازار داخل و صادرات؛ ارزآوری ۷۱۵ میلیون دلاری از محل صادرات محصولات در راستای اهداف کلان شرکت؛ صادرات یکمیلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات به بازارهای جهانی و رشد ۱۷ درصدی نسبت به سال گذشته؛ تحویل ۷ میلیون و ۳۹۵ هزار تن انواع محصولات به بازار داخل و رشد ۵ درصدی نسبت به سال گذشته؛ تحویل ۸ میلیون و ۷۹۵ هزار تن انواع محصول در بازار داخل و صادرات و رشد ۶ درصدی نسبت به سال گذشته؛ توسعه و اصلاح شبکه خردهفروشی فولاد مبارکه با اولویت خدمترسانی به مشتریانی که امکان خرید در بورس کالا را ندارند (با این اقدام ۵ هزار مشتری خرد توانستند در سال ۱۴۰۲ محصول موردنیاز خود را از طریق مراکز خدماتی فولاد مبارکه تأمین نمایند)؛ برگزاری مستمر ۱۳ مزایده صادراتی برای تحقق برنامههای صادرات.
وی درباره میزان تحویل محصولات در سال ۱۴۰۲ نسبت به برنامه و سال گذشته نیز چنین گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغبر ۸ میلیون و ۲۳۶ هزار تن انواع محصولات شرکت به بازار تحویل شده بود و در سال ۱۴۰۲ با رشد ۴ درصدی نسبت به سال قبل، مقرر بود که طبق برنامه این عدد به ۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تن افزایش یابد؛ اما با تلاش همکاران و با هدف پیشگیری از بروز هرگونه التهاب به بازار، عملکرد شرکت فراتر از برنامه با تحویل ۸ میلیون و ۷۹۵ هزار تن محصول به بازار محقق شد.
به گفته معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، میزان درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت در سال ۱۴۰۱ ، ۱۶۰ هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در سال ۱۴۰۲ با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۲۴۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی از شفافیت در فروش محصولات بهعنوان یکی از مهمترین اقدامات و دستاوردهای فولاد مبارکه در این بخش یاد کرد و سایر دستاوردها را نیز در سایه این مهم ارزشمند دانست.
حیدری با اشاره به محدودیتهای انرژی در سال ۱۴۰۲ که بخش قابلتوجهی از تناژ تولیدی شرکتها و تولیدکنندگان را تحت تأثیر قرار داد اظهار داشت: عرضه محصولات فولاد مبارکه علیرغم محدودیتهای برق و گاز کاهش پیدا نکرده و همچنین برنامه صادراتی این شرکت تحقق یافته است.
وی از تداوم و ثبات در عرضههای هفتگی و ماهانه فولاد مبارکه در بورس کالا در سال گذشته علیرغم محدودیتهای انرژی بهعنوان یکی دیگر از دستاوردهای این شرکت یاد کرد.
حیدری با اشاره به برنامه معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: با عنایت به نقش کلیدی فولاد مبارکه در تأمین بازار داخل و صادرات، در سال جاری نیز بهگونهای برنامهریزی شده است که ضمن حفظ روند تولید و عرضه محصولات، همچنان کشور را از واردات انواع محصولات بینیاز و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.
معاون فروش و بازاریابی و بازاریابی فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود از تداوم عملیاتی کردن راهبرد افزایش رضایتمندی مشتریان داخلی و بینالمللی فولاد مبارکه بهعنوان یکی دیگر از برنامههای معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه یاد و تصریح کرد: این حرکت را طی دو سال اخیر بیشازپیش در دستور قرار دادهایم و در سال ۱۴۰۳ نیز تلاش خواهیم کرد با برگزاری جلسات و همایشهای مستمر و تعاملات گستردهتر با مشتریان گام استوارتری در مسیر رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان فولاد مبارکه برداریم.