مدیر عامل شرکت ملی پست ایران گفت: در هزار روز خدمت پست در دولت سیزدهم، بیش از ۸۰۰ میلیون مرسوله پستی جابه جا شده و ۱۸ خط پستی برای بهبود سرعت سیر مرسولات اضافه شده است.

به گزارش رویداد شرق به نقل از صدا و سیما، محمود لیایی در نشست خبری با عنوان هزار روز خدمت پست در دولت سیزدهم، افزود: نوسازی زیرساخت‌های شبکه پستی با تامین حدود ۲۰۰ خودروی سبک و سنگین و راه اندازی خط تجزیه هوشمند بسته‌ها و پاکت‌های پستی در مرکز تجزیه و مبادلات کشور، نمونه‌ای از اقدامات پست در دولت سیزدهم است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: انعقاد تفاهم نامه تامین هزار و ۵۰۰ موتور برقی برای کلانشهر‌ها و استفاده از ربات‌های تجزیه گر با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و پیوستن به جمع ۵ کشور دارنده این فناوری از دیگر اقدامات پست در این هزار روز بوده است.

لیایی افزود: در این مدت بیش از ۸۰۰ میلیون مرسوله پستی جابه جا و برای نخستین بار صندوق هوشمند توزیع مرسولات پستی (لاکر) راه اندازی شد.

وی پاسخ به حدود ۱۱ و نیم میلیون درخواست خدمت احراز نشانی را از دیگر اقدامات پست در این هزار روز برشمرد و افزود: در این مدت بیش از ۳۶۸ میلیون وب سرویس کدپستی از طریق بانک اطلاعات کدپستی و پایگاه اطلاعات مکان محور استعلام شده است.