دبیر سومین دوره رویداد ملی جوانه‌ها، گفت: سومین دوره رویداد ملی جوانه‌ها با هدف شناسایی، حمایت و توسعه کسب و کارهای الکترونیکی نوپا توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش رویداد شرق به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)؛ دبیر سومین دوره رویداد ملی جوانه‌ها با اشاره به ماموریت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در خصوص حمایت از توسعه زیست‌بوم تجارت الکترونیکی، گفت: رویداد ملی جوانه‌ها با هدف شناسایی استعدادها و سرمایه‌های انسانی و توانمندسازی فعالین این زیست‌بوم برای ایجاد و توسعه کسب و کارهای الکترونیکی نوپا برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به برنامه‌های حمایتی از کسب‌وکارهای الکترونیکی نوپا، در این دوره از رویداد، شرط ثبت نام داشتن اینماد با حداکثر سابقه ۲ سال می‌باشد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، با اشاره به جزئیات برگزاری رویداد، تصریح کرد: شش محور اصلی رویداد شامل کشاورزی و صنایع غذایی، صنایع خلاق، بهداشت و سلامت، لجستیک و حمل‌ و نقل، آموزش و توانمندسازی و همچنین مالی، بیمه و بانک می‌باشد و علاقه‌مندان به ثبت‌نام می‌توانند تا دهم مهر ماه با مراجعه به این درگاه اینترنتی نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

وی در ادامه اظهار داشت: ۱۰ تیم راه‌یافته به مرحله نهایی در طول یک روز به‌صورت فشرده با کمک منتورهای تخصصی ارائه نهایی خود را اصلاح و در نهایت در روز ارائه (Demoday) به هر کسب و کار پنج دقیقه زمان داده می‌شود تا مدل کسب و کار خود را برای هیئت داوران به‌صورت آنلاین ارائه نماید و پس از سؤال و پاسخ، در نهایت داوران به جمع‌بندی رسیده و ۳ تیم منتخب سومین دوره رویداد ملی جوانه‌ها معرفی خواهند شد.

علیرضا جاویدعربشاهی با اشاره به بخش‌های ویژه این دوره، گفت: جایزه ویژه دانش‌آموزی و جایزه ویژه دانشجویی در این دوره به منظور حمایت از کسب و کارهای نوجوانان و جوانان فعال، در نظر گرفته شده است که به صورت ویژه معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های حمایتی این رویداد، تصریح کرد: تامین سرمایه برای توسعه کسب و کارهای مالی یک دغدغه مهم برای فعالین این حوزه است که در همین راستا معرفی به سرمایه‌گذاران صورت خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در ادامه، گفت: به کسب‌وکارهای برگزیده، خدمات مشاوره‌ای به مدت یک سال و به صورت رایگان، ارائه خواهد شد.

وی در پایان، تصریح کرد: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز کسب‌وکارهای منتخب هم‌زمان با روز ملی تجارت الکترونیکی مصادف با ۲۴ مهرماه برگزار خواهد شد.