شورای علمی پژوهشکده بیمه با برگزاری نخستین جلسه خود در عصر روز ۱۴ مهر ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

 به گزارش رویداد شرق به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، اولین جلسه شورای علمی پژوهشکده بیمه با حضور دکتر لیلی نیاکان سرپرست پژوهشکده بیمه، دکتر حمید کردبچه عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا و رئیس اسبق پژوهشکده بیمه، دکتر علی سوری عضو هیات علمی دانشگاه تهران، دکتر محسن ابراهیمی عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی، دکتر سجاد فرازمند پژوهشگر پژوهشکده بیمه و دکتر نوری دبیر شورا برگزار شد.
در این نشست موضوع راه‌اندازی مجدد دفتر نوآوری و ارتباط با جامعه و صنعت پژوهشکده با هدف سازماندهی ارتباط مستمر و همکاری متقابل با جامعه و صنعت و پاسخگویی به نیازهای پژوهشی و نوآورانه صنعت و استفاده از ظرفیت‌های دانشی و فنی جامعه و صنعت در فعالت‌های علمی و تحقیقاتی پژوهشکده مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین ضمن مرور وظایف، ساختار و ارکان دفتر نوآوری و ارتباط با جامعه و صنعت، اهم اقدامات انجام شده در دوره فعالیت دفتر مطرح گردید. اعضای شورا ضمن تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی گذشته، پیشنهادهای خود را برای بهبود ساختار دفتر و چابک‌سازی آن و ضرورت احیای میزهای تخصصی در پژوهشکده بیمه، از سر گیری دوره‌های کارآموزی دانشجویان و برگزاری دوره‌های فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها ارائه نمودند.
در پایان جلسه نیز، بر لزوم ارتقای جایگاه پژوهشکده بیمه در صنعت، تعاملات گسترده و موثر با تمامی ارکان صنعت بیمه و نهادهای مرتبط با صنعت نظیر قوه قضاییه و همگام‌سازی فعالیت‌های پژوهشکده با مراکز بین‌المللی مشابه، در راستای رفع نیازهای علمی صنعت و تولید محصولات کاربردی تاکید شد.