سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که این شرکت برای پنجمین سال پیاپی از سوی موسسه مشاوره تجاری اینتربرند (Interbrand) در میان ۵ برند برتر جهان قرار گرفته است.

در جدیدترین فهرست اینتربرند که هر ساله فهرستی از برترین برندهای جهان را منتشر می‌کند، ارزش برند سامسونگ با رشدی ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته، به ۱۰۰٫۸ میلیارد دلار رسیده است.

رشد قابل توجه ارزش برند سامسونگ بیش از هر چیز به پیشرفت این شرکت در بخش هوش مصنوعی، به ویژه پیشتازی در بخش هوش مصنوعی روی دستگاه (on-device) و همچنین عملکرد مطلوب بخش نیمه‌هادی‌ها مربوط می‌شود. از سال ۲۰۲۰ که برای نخستین بار نام سامسونگ در بین پنج برند برتر جهان قرار گرفت، این شرکت در چهار سال، رشدی ۶۲ درصدی را تجربه کرده است و توانسته جایگاه خود را به عنوان تنها کسب‌وکار قاره آسیا، در بین پنج برند برتر جهان تثبیت کند.

وای‌اچ لی، مدیر بخش جهانی مارکتینگ شرکت سامسونگ در این باره می‌گوید: «رشد قابل توجه برند، نتیجه رویکرد همه‌جانبه ما به هوش مصنوعی و تلاش برای قرار دادن این فناوری قدرتمند در دستان کاربران سامسونگ در سرتاسر جهان است. در آینده نیز ما بیشتر به سمت ارائه قابلیت‌هایی که کاربران محصولات ما دوست دارند و انتظار آن را می‌کشند، حرکت می‌کنیم».

پیشگام در هوش مصنوعی

براساس گزارش اینتربرند، عملکرد سامسونگ به دلیل موفقیت در بخش‌های زیر، مثبت ارزیابی شده است:

  • استقرار و توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی در محصولات کلیدی و پیشتازی در بخش هوش مصنوعی روی دستگاه
  • ارتقای تجربیات متصل از طریق پلتفرم‌ها و محصولات مجهز به هوش مصنوعی
  • رهبری هوش مصنوعی برپایه رقابت‌پذیری‌ بخش نیمه‌هادی
  • پیاده‌سازی یک استراتژی سازگار و یکپارچه برند در بازار جهانی
  • تعهد مداوم به آینده ای پایدارتر.

سامسونگ در سال جاری، با توجه به چشم‌انداز «هوش مصنوعی برای همه» در حال توسعه سبد محصولات مجهز به فناوری‌های هوش مصنوعی است تا توانمندی کاربران خود را افزایش دهد. طراحی و عرضه سری Galaxy S24 سامسونگ را به شرکتی پیشتاز در حوزه هوش مصنوعی موبایل تبدیل کرده است. در بخش تلویزیون‌ و سرگرمی‌های خانگی، سامسونگ تلویزیون‌های خود را با پردازنده‌های هوش مصنوعی و قابلیت ارتقای تصویر هوش مصنوعی عرضه کرده است. در بخش لوازم خانگی نیز سری Bespoke AI زندگی روزمره کاربران را متحول کرده است. 

سامسونگ به منظور ارائه یک تجربه اتصال یکپارچه و پایدار، در حال توسعه اکوسیستم SmartThings است تا علاوه بر محصولات خودش، سایر دستگاه‌های شخص ثالث مختلف را هم در برگیرد. ادغام دستگاه‌ها در این اکوسیستم می‌تواند ضمن فراهم کردن راحتی بیشتر انجام کارها، به صرفه جویی در انرژی و افزایش سطح مراقبت از خانواده منتج شود.

سامسونگ به عنوان شرکتی پیشرو در صنعت نیمه‌هادی‌ها، سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و جسورانه‌ای را در بخش تحقیق و توسعه انجام می‌دهد تا تقاضاهای فزاینده هوش مصنوعی را به خوبی پاسخ دهد. طیف گسترده‌ای از محصولات نوآورانه سامسونگ شامل حافظه‌های DDR5، GDDR7، HBM3E، LPDDR5X، نسل نهم V-NAND و تراشه‌های اگزینوس و سنسورهای تصویر وضوح بالا، نیازهای هوش مصنوعی سرور و روی دستگاه را برطرف می‌کند.

در بخش استراتژی برند، سامسونگ به عنوان برندی با ارزش‌های ثابت و مطمئن شناخته می‌شود و بر این اساس توانسته رابطه قابل اعتمادی با مشتریان و مصرف‌کنندگان محصولات خود ایجاد کند.

ضمن اینکه سامسونگ با استفاده از مواد بازیافتی مختلف در طیف گسترده‌ای از محصولات و دستگاه‌های خود، بر روی پیاده‌سازی طرح‌ها و ابتکارات نوآورانه زیست محیطی تمرکز دارد. سامسونگ با شرکت در برنامه‌های جهانی و مشارکت با رهبران و پیشتازان صنعت، بر روی تحقق اهدافی مانند کاهش انتشار کربن‌ها، کار می‌کند.

در ارزیابی‌های انجام شده، تلاش‌های پایدار سامسونگ و همچنین فرهنگ سازمانی متنوع این شرکت مثبت قلمداد شده است.

تلاش‌های شناخته شده سامسونگ در هر بخش تجاری

تلفن همراه

  • پیشرو در عصر تلفن‌های همراه هوش مصنوعی،  با Galaxy AI بعد از عرضه سری Galaxy S24
  • ارتقاء Galaxy AI به بالاترین سطح با تجربه ساخت گوشی‌های تاشو منحصربه‌فرد Galaxy Z Fold6  و Galaxy Z Flip6
  • تقویت رهبری هوش مصنوعی در زمینه سلامت با عرضه  Galaxy Ringو سری جدید Galaxy watch

شبکه‌ها

  • تقویت رهبری در شبکه‌های دسترسی رادیویی مجازی‌ (vRAN) و Open RAN  
  • پیشرو در استانداردسازیِ فنی ۶G
  • نوآوری در فناوری‌ برای پشتیبانی از کاربرد‌های مختلف ۵G، مانند استریم و گیمینگ
  • تقویت همکاری‌ با شرکا و تقویت جنبه‌های پایداری فناوری شبکه سامسونگ

نمایشگرها

  • استحکام رهبری جهانی در بازار‌های تلویزیون و ساندبار
  • نوآوری مداوم با محصولاتی مثل تلویزیون‌های مجهز به هوش مصنوعی، نمایشگر‌های MICRO LED و اسپیکر  Music Frame
  • نوآوری در تجربه بصری نمایشگر‌ها با تکنولوژی‌های پیشرفته ای مثل AI upscaling و Active Voice Amplifier Pro
  • مشارکت و همکاری با شرکت‌های مختلف حوزه گیمینگ
  • تقویت امنیت و حریم خصوصی با Samsung Knox

لوازم دیجیتال

  • حفظ رهبری جهانی در دسته بندی لوازمی مانند یخچال و ماشین لباسشویی از طریق نوآوری مداوم محصول و قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی
  • ارائه ارزش و تجربه متمرکز بر مشتری با لوازم خانگی هوشمند سری Bespoke
  • تقویت دسترسی کاربران با قابلیت‌های درب بازشو خودکار و کنترل صدا با Bixby ارتقا یافته
  • ارائه قابلیت‌های کاربردی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی مثل SmartThings AI Energy Mode و گسترش تجربه اتصال به SmartThings در سراسر جهان

نیمه هادی

  • ارائه محصولاتی مثل DRAM GDDR7 ، DRAM HBM3E،  DRAM LPDDR5X  به عنوان اولین‌های صنعت، عرضه نسل نهم  V-NANDو تقویت رهبری خود در بخش هوش مصنوعی
  • پیشبرد مداوم تکنولوژی هوش مصنوعی مثل سنسور خودکار  ISOCELL 1H1، بهینه سازی شده برای توسعه صنایع خودران
  • ارائه محصولات SSD پیشرفته و فراتر از انتظاری مثل ۹۹۰ EVO و SSD T9 به مصرف‌کنندگان

رده‌بندی و ارزش‌گذاری هر برند براساس ارزیابی شاخص‌هایی همچون: تحلیل جامع عملکرد مالی شرکت، تأثیر نام برند بر تصمیم مشتری برای خرید و شهرت برند (استراتژی، همدلی، تمایز، تعامل با مشتری، ثبات، اعتماد و غیره)، انجام شده است. این ساز و کار ارزیابی ارزش برند، سابقه‌ای طولانی در جهان دارد و از اعتبار بالایی برخوردار است.