دکتر خانی گفت: در راستای تحقق شعار سال و فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، سیاست‌های اعتباری بانک توسعه صادرات ایران به گونه ای تدوین شده که کمک مؤثری را به جهش تولید محصولات صادرات محور نماید.

به گزارش رویداد شرق به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر افشین خانی مدیرعامل این بانک در چهارمین مجمع پایش عملکرد شعب بانک توسعه صادرات ایران در تبریز با اعلام این مطلب افزود: سیاست‌های اعتباری بانک برای شش ماهه دوم سال جاری با مشارکت، همفکری و هم افزایی بدنه کارشناسی، معاونت­های شعب و بانکداری شرکتی، اعتبارات و برنامه ریزی بانک تدوین و به تمامی شعب ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: این سیاست‌ها با لحاظ نیاز‌های مشتریان و تمرکز بر فرایند تجهیز منابع و استفاده صحیح مصارف و رعایت بهداشت اعتباری تدوین شده که انتظار می‌رود دستاورد‌های ارزنده‌ای را برای کشور و به تبع آن برای بانک همراه داشته باشد.
دکتر خانی در ادامه با اشاره به اجرای طرح الماسان در بانک توسعه صادرات ایران تشریح کرد: خدمات و تسهیلات متمایز بانک در قالب طرح الماسان به صورت تجمیعی به مشتریان ارایه می‌شود و با اجرای این طرح، ، ارایه خدمات و تسهیلات بانک به مشتریان با سرعت و چابکی بیشتری همراه خواهد بود.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در ادامه بر لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تولید محتوا‌ی رسانه‌ای بر اطلاع‌رسانی مؤثر و ترویج این طرح تأکید کرد.
ایشان حضور بانک در نمایشگاه‌های تخصصی را با هدف تحقق توازن رشد متناسب منابع و مصارف و بازاریابی (B2B) را مؤثر دانست و گفت: بانک توسعه صادرات ایران در یکسال اخیر با حضور در نمایشگاه‌های تخصصی توانسته دستاورد‌هایی را در جهت تعامل هرچه بیشتر با مشتریان به دست آورد.
وی در ادامه بر لزوم گسترش فعالیت‌های ارزی بانک اشاره کرد و گفت: ماهیت فعالیت بانک توسعه صادرات ایران بر فعالیت‌های ارزی متمرکز است و در این راستا معاونت بین­ الملل و شرکت صرافی بانک باید برای تأمین ارز مورد نیاز متقاضیان فعالیت‌های خود را افزایش دهند.
دکتر خانی در ادامه بر نقش آفرینی بانک توسعه صادرات ایران در ایجاد توازن تراز تجاری کشور تأکید و با اشاره به حجم صادرات کشور بالاخص به کشورهای هدف، معاونت بین­الملل را مامور به برنامه ­ریزی در راستای تسهیل مبادلات تجاری و بانکی با کشورهای همسایه و شرکای تجاری نمود.
وی یادآور شد: هدف از برگزاری مجامع پایش عملکرد، صرفاً بررسی کارنامه عملکردی شعب نیست بلکه هدف اصلی از تشکیل مجمع پایش در بانک، رسیدن به هم افزایی مشترک است و ضرورت دارد که عملکرد واحد‌های ستادی بانک به صورت مستمر و با هدف بهبود وضعیت عملکردی نیز بررسی و ارزیابی شود.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با تأکید بر آموزش مستمر کارکنان در حوزه‌های تخصصی بیان داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در ارتقاء فعالیت‌های بانک مؤثر بوده و ضروری است که مدل و فرایند برگزاری این دوره‌ها در بانک تغییر یابد.
وی خواستار برگزاری المپیاد‌های آموزشی به منظور اشتراک‌گذاری دانش تخصصی همکاران شد و افزود: این امر در افزایش تعامل آموزشی و پیشبرد سیاست‌ها و برنامه‌ها بانک مفید خواهد بود.
دکتر خانی با اشاره به گسترش تعامل بانک و شرکت‌های تابعه گفت: استفاده از ظرفیت بازار سرمایه به منظور تأمین مالی صادرات و شرکت­های تولیدی ضرورت دارد و در این زمینه اوراق سرمایه می‌تواند اهداف مورد نظر را محقق سازد.
وی در ادامه به ارتقاء و بهبود امور رفاهی کارکنان تأکید کرد و گفت: علی­رغم همه محدودیت­های متصور و با توجه به وضعیت معیشتی پرسنل، هیات مدیره بانک به دنبال راهکارهای مناسب به منظور بهبود هرچه بهتر و شایسته ­تر سطح رفاهی و معیشتی خانواده بزرگ بانک توسعه صادرات ایران می­ باشند که معاونت توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی، مراتب را پیگیری و به نحو مناسب اطلاع ­رسانی می­نمایند.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران بر لزوم ارتقای سطح صندوق بهداشت و درمان کارکنان تأکید کرد و گفت: این صندوق در سال‌های آتی به منظور ارایه خدمات مناسب به همکاران باید نسبت به تغییر مدل منابعی و ….. اقدام نماید.