دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» در دومین مجمع صف و ستاد بانک در سال ۱۴۰۳ گفت: برای انجام هر چه بهتر وظایف در حوزه قرض‌الحسنه، بانک برنامه‌ دارد خدمت‌های جدیدی را که برای مشتریان مفید و کاربردی است، به سبد محصولات و خدمات خود اضافه کند.

به گزارش رویداد شرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، مجمع صف و ستاد سه ماهه دوم سال ۱۴۰۳ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با حضور دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل، «عیسی امامی» رئیس هیأت مدیره، «مصطفی ازگلی» عضو هیأت مدیره، «حمیدرضا توسلی سبزوار» عضو هیأت مدیره و معاون فناوری اطلاعات، اعضای هیأت عامل، رؤسای ادارات کل ستادی و مدیران شعب استان‌های بانک برگزار شد.

دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این مجمع گفت: با همه سختی‌هایی که امسال به دلیل شرایط خاص سیاسی وجود داشت، بانک توانست مسیر رشد خود را با شتاب ادامه دهد.

برنامه بانک مرکزی برای تخصصی شدن بیش از پیش بانک‌ها

وی با اشاره به برنامه‌های جدید بانک مرکزی برای شبکه بانکی در برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: بانک مرکزی تصمیم دارد در سال اول اجرای برنامه هفتم توسعه، ساختار بانک‌ها و عملکرد آن‌ها تفکیک کند.

شمسی‌نژاد افزود: در همین راستا جلساتی برگزار شده که شرح وظایف بانک‌های قرض‌الحسنه با بانک‌های تجاری متفاوت باشد، بر همین اساس در ۶ ماه آینده که این تصمیم‌ها اجرایی شود، بانک‌های تجاری از حوزه قرض‌الحسنه کنار می‌روند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه فقط ۲ بانک جامع و بانک‌های قرض‌الحسنه در این حوزه فعالیت خواهند کرد، خاطرنشان ساخت: برای انجام هر چه بهتر وظایف در حوزه قرض‌الحسنه، بانک برنامه‌ دارد خدمت‌های جدیدی را که برای مشتریان مفید و کاربردی است، به سبد محصولات و خدمات خود اضافه کند.

شمسی‌نژاد افزود: در چند سال اخیر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به همه اهداف تعیین شده رسیده و امید است به هدف سهم ۵ درصدی از کل منابع شبکه بانکی نیز برسد.

مشارکت مردمی، کلید اصلی پویایی اقتصاد است

در ادامه این مجمع «عیسی امامی» رئیس هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر جهاد اقتصادی، اظهار داشت:  این بانک خود را در خط مقدم نبرد اقتصادی می‌بیند و اصل خدمت‌رسانی، به‌ویژه در حوزه قرض‌الحسنه را محور قرار داده است.

وی افزود: در شرایط کنونی که به وحدت ملی نیازمندیم جلب رضایت مردم، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه در شرایط فعلی، گرایش مردم به سپرده‌گذاری به جای سرمایه‌گذاری مستقیم، یک چالش جدی است، خاطرنشان ساخت: مشارکت مردمی، کلید اصلی پویایی اقتصاد است؛ سرمایه‌گذاری بر روی این مشارکت، نه تنها باعث تقویت پیوندهای اجتماعی، بلکه به رشد و توسعه اقتصادی نیز منجر می‌شود.

امامی اضافه کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با رویکرد مبتکرانه خود، توانسته الگوی موفقی در جذب سپرده‌های مردمی ارائه دهد؛ این الگو نشان می‌دهد که با کاهش هزینه‌های مالی و فراهم کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسب، می‌توان مردم را به سمت مشارکت فعال در اقتصاد سوق داد.

وی با تأکید بر اینکه تعداد بالای مشتریان نشان از مشارکت فعال آن‌ها با بانک دارد، تصریح کرد: باید از این امکان به نحو احسن استفاده شود، در شرایط کنونی، تقویت مشتریان و افزایش رفاه آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

رئیس هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تأکید بر لزوم آسان‌سازی استفاده از خدمات بانکی، تصریح کرد: نرخ بسیار پایین مطالبات معوق (۰.۲۹درصد) نشان می‌دهد موفقیت این بانک نه در گرو اقدامات بازدارنده، بلکه نتیجه اعتماد مردم است.

مدیریت منابع ضروری است

«مصطفی ازگلی» عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز با اشاره به رخدادهای سیاسی و اقتصادی، اظهار داشت: کسری بودجه و تنش‌های ایجاد شده در منطقه می‌تواند پیش‌بینی‌های اقتصادی و رفتار مالی مشتریان را تغییر دهد.

وی افزود: این رخدادها موجب ایجاد شرایطی شده که مدیریت منابع در زمان کنونی را بیش از پیش ضروری می‌کند.

چک دیجیتال بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌زودی اجرایی می‌شود

«حمیدرضا توسلی سبزوار»، عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این مجمع با اشاره به لزوم مهاجرت سیستم بانکداری متمرکز به بنکو تا پایان سال، اظهار داشت: بخشی از خدمات بانک از طریق بنکو انجام می‌شود، چک دیجیتال نیز تأیید برنامه‌نویسی را گرفته و با دریافت دیگر مجوزها اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای بهبود کاربری کیوبانک نیز اولویت اصلی بانک تجربه مشتری است و با توجه به آن تغییرات ایجاد خواهد شد.

توسلی با اشاره به تحولات دیجیتال در شبکه جهانی بانکی، خاطرنشان ساخت: اخیراً یکی از بانک‌های سنگاپور اقدام به ارائه خدمات بانکی از طریق پول دیجیتالی کرده است. تحولی در دنیا اتفاق می‌افتد که پول و مباحث پولی به سمت پول دیجیتال می‌رود.

عضو هیأت مدیره قرض‌الحسنه مهر ایران با تأکید بر اینکه بانکداری نوین به سمت پول دیجیتال حرکت می‌کند، تصریح کرد: یک روز کشور سنگاپور همه خدمات پولی را به NFT تبدیل کرد، روزی هم ما باید پول را دیجیتال کنیم.

وی اضافه کرد: نمی‌توان به تحولات پیرامون بی‌تفاوت بود، نمی‎توان با رویکردهای ۵ سال اخیر به ۵ سال آینده نگاه کرد، برای حرکت در مسیر تحول، نیازمند برنامه‌ریزی هستیم تا اهداف برنامه‌ریزی شده، محقق شود.

دکتر «رضا قرائی‌پور» معاون برنامه‌ریزی و تحول و دبیر مجمع صف و ستاد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به رشد ۳۵ درصدی منابع بانک در ۶ ماهه نخست سال، اظهار داشت: سهم بانک از نقدینگی کشور به ۳.۷ درصد رسیده است، همچنین بانک توانسته بالاترین میزان رشد ترازنامه را در شبکه بانکی ثبت کند.

وی افزود: استفاده از خدمات الکترونیک بانک نیز رشد قابل توجهی داشته، در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۶۴ درصد افتتاح حساب و ۷۶ درصد درخواست وام‌ها به صورت غیرحضوری انجام شده است.