معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست از همکاری این شرکت با دانشگاه تهران در شناسایی کامل بازار صنعت پست کشور، ذی‌نفعان و زیست بوم موجود در این صنعت خبرداد.

به گزارش رویداد شرق به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت ملی پست؛ احمدی در نشستی که به منظور چگونگی اجرای پژوهش برگزار شد، افزود: در این طرح پژوهشی لازم است درک کاملی از نیازها، اهداف، و محیط کسب ‌و کار صنعت پست و ذی‌نفعان آن در کشور احصا شود، چرا که شناخت دقیق این صنعت، نقش بسیار مهمی در برنامه ریزی منطقی و مؤثر برای یافتن سهم از بازار شرکت ملی پست ایفا می‌کند. 
مدیرعامل ادامه داد: «شناخت نیازها و اهداف پست این امکان را می‌دهد تا ضمن اولویت‌بندی صحیح در برنامه‌ها و فعالیت‌ها با درک دقیق اهداف بتوانیم استراتژی‌های مناسبی را برای یافتن شاخص‌ها، عوامل موثر و تمامی بازیگران صنعت پست کشور تدوین کنیم.»
معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: «در همین راستا با توجه به هدف “بخش  پنجم بند د ماده  ۴۸ ” برنامه هفتم توسعه کشور مبنی بر اجرای طرح زیرساختی شناسه یکتای پستی، مقرر است تمامی مرسولات پستی کشور با تخصیص کد استاندارد و یکتا شناسایی شوند.»
به گفته وی، بر این اساس ضمن ایجاد یک بستر یکپارچه برای ترابردپذیری خدمات بین اپراتورهای پستی، زمینه لازم برای نظارت جامع بر جریان کلی ارتباطات پستی فراهم خواهد شد.
احمدی در پایان گزارشی از شناسایی وضع موجود و ابعاد بازار، حجم بالقوه بازار، حجم در دسترس بازار برای شرکت ملی پست، شناسایی سهم هر یک از فعالان بازار به تفکیک فرآیندهای پستی ر اساس مدل کسب و کار صنعت پست، سند سیاست اجرایی، رسانه‌ای و نقشه راه برای پیاده سازی شیپ و تعریف مجموعه الزامات مورد نیاز برای پیاده سازی شیپ را از جمله نتایج مورد انتظار این شرکت از طرح پژوهشی مذکور عنوان کرد.