دکتر مهدی اسلامپناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در آیین افتتاح سامانه ارجاع هوشمند کار به کارشناسان رسمی که پیش از ظهر امروز(یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳) در سالن اجتماعات شهید حججی برگزار شد، حفظ کرامت و منزلت کارشناسان رسمی استاندارد را ضروری دانست و گفت: این سامانه ماحصل تلاش متخصصان در معاونت استانداردسازی، دفترتخصصی آموزش و توان افزایی و مرکز انفورماتیک و فضای مجازی است که با هدف بهبود کیفیت مبتنی بر ارائه خدمت مناسب ایجاد شده است.
دکتر اسلامپناه با اشاره به هوشمندسازی تمامی فرایندها، افزود: سازمان ملی استاندارد ایران در دوره تحولی، انقلاب دیجیتالی را تجربه کرد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، افزایش دقت، سرعت، شفافیت، دسترسی به اطلاعات، بهبود خدمت رسانی و عدالت رویه ای را از امتیازات اولیه این سامانه برشمرد و افزود: بهره برداری از این سامانه، بهبود کیفیت مبتنی بر ارایه خدمت مطلوب را به دنبال دارد.
دبیر شورای عالی استاندارد با اشاره به مزایای هوشمندسازی فرایندها تصریحکرد: این سامانه شفافیت در فرایندها، مدیریت زمان و منابع، تضمین کیفیت از طریق نظارت و ارزیابی مستمر را ایجاد میکند.
دکتر اسلامپناه با اشاره به مشارکت مردم در فعّالیتهای استانداردسازی خاطرنشان کرد: واگذاری امور تصدی گری به مردم باید به درستی شکل بگیرد که مصداق آن در سازمان ملی استاندارد ایران جذب کارشناسان رسمی استاندارد است که از طریق آزمون رسمی و در فرآیندی کاملا عادلانه و در فضایی فنی و تخصّصی محقق شد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه با برگزاری دو مرحله آزمون کارشناسان رسمی استاندارد با وقفه ای بیش از یک دهه، هم اکنون در تمام محورهای فعالیتهای نظام استاندارد کشور کارشناس رسمی جذب شده اند، ادامه داد: این سامانه در راستای تحقق شعار سال و رویکرد دولت ایجاد شد.
دکتر اسلامپناه، با اشاره به قرار گرفتن فرایند نظام استاندارد در مسیر هوشمندسازی، بر تثبیت و بلوغ سامانه ها تاکید کرد و گفت: نظام استاندارد کشور باید برای هرگونه خدمات، استاندارد عمل کند.
در این آیین که جمعی ازکارشناسان رسمی، کارکنان و بازنشستگان نیز حضور داشتند، فرآیند کلی کار با این سیستم معرفی شد.