07 تیر 1405
۱۲.۲ میلیون یورو صرفهجویی اقتصادی فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۴ از محل بومیسازی
صنعت فولاد ایران با ظرفیت تولید بیش از ۳۰ میلیون تن در سال، یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور است. این صنعت در سالهای اخیر با چالشهای جدی ازجمله تحریمهای بینالمللی، محدودیت واردات تجهیزات و مواد اولیه و نوسانات بازار جهانی روبهرو بوده است. در این شرایط، بومیسازی زنجیره تأمین نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت راهبردی است. بومیسازی علاوه بر مزیت آمادهبهکاری خطوط فعلی تولید، زیرساختی برای قدم نهادن در مسیر طراحی، ساخت و بهرهبرداری خطوط تولید فولاد است.
تأکید بر تداوم مسیر توسعه و تکمیل طرحهای راهبردی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل صبانور
مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با حضور مدیرعامل پیشین، مدیرعامل جدید و مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات برگزار شد. در این مراسم، هر یک از سخنرانان با اشاره به اهمیت تداوم مسیر توسعه، تکمیل پروژههای راهبردی و انسجام مدیریتی، دیدگاهها و برنامههای خود را برای آینده صبانور بیان کردند.
رکورد ساخت تجهیزات در کارگاه اسکلت فلزی فولاد مبارکه شکسته شد
آمادهسازی و نقشهکشی تولید سازههای فلزی در کارگاه اسکلت فلزی در آذرماه سال جاری به بیش از ۲۳۰ تن افزایش یافت. این در حالی است که میانگین تناژ ماهانه ساخت تجهیزات در سال ۱۴۰۳ برابر ۱۱۰ تن و در سال ۱۴۰۲ این عدد برابر ۸۸ تن بوده است. معاد سلطانی سرپرست آمادهسازی، نقشهکشی و برنامهریزی […]
بهرهبرداری از «سیستم ناوبری هوشمند سبک» گامی بهسوی هوشمندسازی
«سیستم ناوبری هوشمند سبک» (Light Intelligent Navigation) که بهطور اختصار با عنوان «لاین» معرفی شده است با هدف چابکی، شفافسازی، افزایش رضایت همکاران و بهبود در تخصیص سرویسها از ابتدای آبانماه بهصورت آزمایشی در دسترس کارکنان قرار گرفت تا از این طریق بتوانند جهت درخواست سرویسهای متفرقه اقدام کنند. بدیهی است با گذراندن زمان آزمایشی، این سامانه بهطور کامل جایگزین فرایند قبلی در اتوماسیون اداری خواهد شد.
انتخاب طرحهای اولویتدار برای اعطای «گرنت» از سوی صندوق سرمایهگذاری خطرپذیر فولاد مبارکه
جلسه «کمیته عالی دانشگاهها» با حضور سرپرست معاونت استراتژی و توسعه فناوری فولاد مبارکه، شهرام عباسی، مدیرعامل صندوق سرمایهگذاری خطرپذیر فولاد مبارکه، سعید حسنپور، معاون توسعه و نوآوری و جمعی از مدیران این صندوق برگزار شد.
توسعۀ متعهد به محیطزیست؛ روایت فولاد مبارکه برای صنعت فولاد
در شرایط کنونی اقتصاد کشور که چالشهای بزرگی مانند تورم، تحریم، نوسانات ارزی و نرخ انرژی و… بیشازپیش به چشم میآید، بسیاری ممکن است فکر کنند که برگزاری نشستهای خبری برای شرکتهای بزرگی مانند فولاد مبارکه، هزینهای غیرضروری است؛ اما در عمل، این نشستها در چنین فضایی نهتنها یک ضرورت است، بلکه مزایای استراتژیک و حیاتی متعددی برای کشور به همراه دارد. از جمله این مزایا میتوان به شفافیت و اعتمادسازی در شرایط بیاعتمادی، مدیریت بحران و کنترل اخبار منفی، تقویت تصویر برند بهعنوان یک قطب مقاوم و پایدار، ارتباط مستقیم با بازار سرمایه و سهامداران، ذینفعان، رسانهها و جامعه و اطلاعرسانی درباره دستاوردها و… اشاره کرد. بهطورکلی در شرایط عادی نشست خبری یک ابزار ارتباطی است، اما در فضای پرتنش اقتصادی کنونی، برای فولاد مبارکه که بخش بزرگی از اقتصاد و بورس کشور به آن وابسته است یک راهبرد استراتژیک محسوب میشود. در واقع این نشستها علاوه بر اعتمادسازی و تزریق امید به مردم عزیز کشورمان، میتواند با کنترل روایت بهجای واکنش به روایت دیگران، به ایجاد ایمنی در برابر شوکهای اقتصادی و رسانهای و همچنین افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی و ثباتبخشی به بازار سرمایه و صنعت فولاد کشور منجر شود.
راهاندازی موفق دو مشعل بدون دود در اهواز توسط شرکت ایریتک
در راستای مأموریت این شرکت به عنوان MC (مدیریت طرح) پروژهی جمعآوری گازهای مشعل، و با همکاری شرکت پتروشیمی مارون، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و پیمانکار پروژه، دو مشعل بدون دود شماره ۳ در واحدهای بهرهبرداری اهواز ۲ و اهواز ۳ با موفقیت راهاندازی شد.
داریوش اسماعیلی در راس شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور
در جلسه صبح روز شنبه، طی حکمی از سوی مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات، داریوش اسماعیلی بهعنوان مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور منصوب گردید واز زحمات مجید ضیایی تقدیر شد.
تمدید مهلت شرکت در رویداد ملی «ایدههای نوآورانه و فناورانه در زنجیره ارزش مس»
مهلت ارسال آثار و شرکت در رویداد ملی «ایدههای نوآورانه و فناورانه در زنجیره ارزش مس» که با هدف توسعه فنآوریهای نوین و افزایش بهرهوری در صنعت مس برگزار میشود تا تاریخ ۶ آذر ماه ۱۴۰۴ تمدید شد.
ظرفیت سازی برای ایجاد ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی جدید تا پایان سال در شهرکها و نواحی صنعتی
معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: توافقات گستردهای با ساتبا برای توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در شهرکهای صنعتی انجام شده و تا پایان سال ظرفیت سازی لازم برای ایجاد ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی جدید در شهرکها و نواحی صنعتی انجام خواهد شد.
ایزیپو؛ سازمان برتر وزارت صمت در آخرین ارزیابی عملکرد صورت گرفته
سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران(ایزیپو) در جدیدترین ارزیابی عملکرد صورت گرفته، سازمان برتر وزارت صمت شد.
























