سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزارت مردم معرفی شده است، گفت: تأمین اجتماعی را مردمی اداره میکنیم و از ظرفیت مردم در این سازمان استفاده میکنیم و هدف ما برداشتن مشکلات از دوش مردم است.
به گزارش رویداد شرق به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در سفر به استان گلستان در جلسه شورای اداری مشترک بیمه و درمان تأمین اجتماعی این استان، اظهار داشت: به روح بلند حضرت امام(ره) و شهدای بزرگوار بویژه شهدای استان گلستان درود میفرستیم و امیدواریم بتوانیم با خدمت شایسته به مردم عزیز این استان دین خود را تا حد امکان ادا کنیم.
وی سفرهای استانی و حضور در واحدهای اجرایی را اقدامی در راستای ایجاد فهم مشترک بین حوزه صف و ستاد سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این سفرها استانهایی که نیاز به رسیدگی بیشتری دارند، در اولویت قرار گرفتهاند.
موسوی افزود: در سفرهای استانی وظیفه ما سراغ گرفتن از مردم است و ما به سراغ کار میرویم و امیدواریم با اقدامات موثر و نتیجه بخش بتوانیم رضایتمندی و اعتماد مردم را افزایش دهیم. اقدامات ما زمانی نتیجه بخش است که مردم از خدمات ارزیابی خوبی داشته باشند و در سفرهای استانی با حضور در محیط عملیاتی میزان رضایتمندی مردم به خوبی قابل بررسی و ارزیابی است.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، گفت: طرح اولیه برای بیمه فراگیر خانواده ایرانی تهیه شده است و ما در این طرح به دنبال توسعه خدمات سازمان تأمین اجتماعی هستیم.
موسوی با بیان اینکه مفاهیم تحول، عدالت و اعتماد همواره مبنای کارها و فعالیتهای این سازمان خواهد بود، گفت: تحول در چشم انداز ماموریتی در هر دو بخش بیمهای و درمانی، تحول در خط مشی و سیاستگذاریهای حکمرانی سازمانی و همچنین تحول در فرآیندها و روندهایی که باید اصلاح شود را با جدیت دنبال میکنیم.
وی با تأکید بر اینکه رویکرد تحولی سازمان تأمین اجتماعی باید برمبنای عدالت باشد، گفت: تبعیضی اگر هست، باید از بین برود و اگر اخلال، عدم شفافیت و احیانا فسادی وجود دارد، باید برخورد قانونی صورت گیرد.
موسوی با بیان اینکه اعتماد دومین مفهوم محوری فعالیتهای سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: کارآیی و کارآمدی ما خلق اعتماد میکند و اگر ظرفیتهای موجود در استان در جهت صحیح و کارآمد به کار گرفته شود، اعتماد نیز ایجاد میشود و سرمایه انسانی سازمان نقش اصلی را در ایجاد اعتماد به سیستم برعهده دارد.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گرهگشایی و رفع برخی از مشکلات را زمینه ساز ایجاد تحول دانست و گفت: تحول در برخی موارد از اصلاحات کوچک آغاز میشود و اگر مستمر باشد منجر به عدالت و اعتماد میشود.
موسوی برلزوم مشارکت جدی همکاران تأمین اجتماعی سراسر کشور در برنامههای تحولی تأکید کرد و گفت: وقتی برنامه هوشمند سازی تأمین اجتماعی را شروع میکنیم انتظار داریم که در استانها نیز طرحهایی برای اجرای بهتر و اثرگذارتر این گونه برنامهها ارائه شود.
وی فعالیت مدیران و کارکنان واحدهای اجرایی این سازمان را بسیار مهم و ارزشمند عنوان کرد و گفت: هر گونه برنامه تحولی باید از محیط عملیاتی به واحدهای ستادی و تصمیم گیری ارائه شود و رمز موفقیت برنامه تحولی شروع آن از مراکز اجرایی است.
موسوی با طرح این سوال که رمز موفقیت کشور ما در جنگ تحمیلی چه بود، گفت: رمز موفقیت این بود که مدیران جنگی ما در خط مقدم حضور داشتند و فرماندهان، جنگ را نه از پشت میز و اتاقهای خود بلکه در میدان مدیریت میکردند.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه رهبری استراتژیک با حضور در خط مقدم قابل تحقق است، گفت: باید در محیط عملیاتی حضور داشته باشیم و با نگاه برنامه محور ظرفیتهای درونی مجموعه را شناسایی کنیم و توسعه دهیم.
موسوی با بیان اینکه در فاز اول برنامه تحول انجام کارهای برزمین مانده در اولویت قرار دارد، گفت: بر اساس اصل جبران، باید کارهایی که از دستمان رفته است را جبران کنیم و اگر بتوانیم در یک زمان کوتاه کارهای بر زمین مانده را انجام دهیم، حال مردم نیز خوب میشود.
وی ادامه داد: در این راه باید ظرفیتهایی که برای جبران فرصتهای از دست رفته کاربرد دارد را شناسایی کنیم و در گام بعدی باید فرآیندها اصلاح شوند تا گرهگشایی شود و در این مرحله رفع مشکلات و افزایش اعتماد مردم حاصل میشود.
موسوی گام سوم تحول را توجه به سرمایه انسانی دانست و گفت: باید به نحو مطلوب سرمایه انسانی را رصد کنیم چرا که نسبت به آن مسئول هستیم و باید بدانیم که کارمندی یک ارزش است و باید به این ارزش توجه ویژه داشته باشیم.