تاکید مدیرعامل بانکملیایران بر حمایت همه جانبه از مشتریان و شرکای تجاری در نشست با فعالان اقتصادی هرمزگان
به گزارش رویداد شرق به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران؛ ابوالفضل نجارزاده در نشست با مشتریان، مدیران بنگاههای بزرگ اقتصادی، کارآفرینان، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان هرمزگان که اعضای هیات مدیره، هیات عامل، معاونان و دیگر مدیران ارشد بانک حضور داشتند، با بیان اینکه بانک ملی با یک قدمت طولانی و نزدیک به یک قرن در اقتصاد کشور فعالیت دارد، افزود: بانک ملی در حال حاضر ۵۵میلیون نفر مشتری دارد که این مشتریان به بانک اعتماد دارند و اگر پشتیبانی مشتریان و اعتماد آنها نبود ما نمیتوانستیم در این مدت فعالیت کنیم.
وی با اشاره به حضور مسئولان بانک در سفرهای استانی عنوان کرد: همه مدیران بانک در سفرهای استانی حضور دارند تا مسائل و مشکلات را در استان رصد و حل و فصل نمایند.
نجارزاده خاطرنشان کرد: استان هرمزگان یک استان اقتصادی است و باید مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی استان را بتوانیم برطرف نماییم تا آنها بدون دغدغه بی وقفه فعالیت نمایند.
زیرساختهای استان نیاز به توسعه دارد
وی تصریح کرد: استان هرمزگان دارای پتانسیل و ظرفیتهای بسیار بالایی است و با داشتن چنین ظرفیتهایی نباید زیرساختهای استان در این اندازه باشد و باید نسبت به توسعه آن اقدام شود و نیاز است در استان یک همدلی وجود داشته باشد تا مشکلات برطرف شود.
وی افزود: زیرساختهای استان نیاز است که بازنگری شود چرا که این استان اقتصادی است و باید امکانات لازم برای این امر وجود داشته باشد و ما علاقمند هستیم در زمینه بهبود زیرساختهای استان نیز مشارکت نماییم.
مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به ورود این بانک به موضوع ساماندهی فاضلاب بندرعباس بیان کرد: زمانی که برای پروژه ساماندهی فاضلاب ورود کردیم نمیدانستیم که این پروژه برای مردم تا این اندازه با اهمیت است و امروز شاهد این موضوع هستیم که یک تهدید به فرصت تبدیل شدهاست و فاضلاب این شهر که دغدغه همه مردم و مسئولان بود پس از پا پیش گذاشتن بانک ملی و تامین مالی پروژه، اثرات مخرب آن از یین رفته است.
وی ادامهداد: این طرح میتواند در دیگر استانهای کشور که با مشکل فاضلاب مواجه هستند یک الگو شود و این معضل را ساماندهی کرد.
سود بانک در فعالیتهای عامالمنفعه هزینه میشود
نجارزاده عنوان کرد: با حمایت مشتریان میتوانیم کارهایی انجام دهیم که منفعت آن به همه مردم برسد و در بانک اگر سودی حاصل شود به کارهای زیربنایی یا تسهیلات خرد از جمله ازدواج و فرزندآوری اختصاص می یابد.
این مسئول تصریح کرد: فعالان اقتصادی جایگاه ویژهای برای بانک دارند و با حمایت آنها میتوانیم به مسئولیتهای خود عمل نماییم.
وی درباره پرداخت تسهیلات خرد در بانک ملی گفت: تسهیلات خرد اولویت اول بانک است و اکنون این تسهیلات به صورت غیرحضوری پرداخت میشود و تا پایان سال همه تسهیلات خرد بانک ملی به صورت غیرحضوری پرداخت خواهد شد.
نجارزاده ادامهداد: همه مشتریان بانک تعلق خاطر به این بانک دارند و میتوان گفت تقریبا هشتاد درصد فعالان اقتصادی کشور با بانک ملی در ارتباط بودهاند و فعالیت اقتصادی خود را با کمک بانک ملی آغاز کرده یا توسعه دادهاند.
مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به راهاندازی بانکداری جامع در این بانک اظهارداشت: بانکداری جامع دو سال است که برای مشتریان بزرگ در بانک ملی راهاندازی شدهاست تا بتوانیم فرآیندهای لازم را به مشتریان ارائه کرده و دسترسی به خدمات برای این مشتریان تسهیل یابد.
ویژگی بانک ملی ارائه تمامی خدمات ارزی است
نجارزاده با بیان اینکه بانک ملی خدمات ارزی بسیار خوبی به فعالان اقتصادی ارائه میکند عنوان کرد: فعالان اقتصادی در استان هرمزگان نیاز است با ظرفیتهای ارزی بانک بیشتر آشنا شوند تا بتوانند این خدمات را از بانک ملی دریافت نمایند.
وی به آمادگی بانک ملی برای راهاندازی شعبه ارزی در استان اشاره کرد تا کمک زیادی به فعالان اقتصادی استان نماید.
بانک ملی سرآمد در استان
در ادامه رئیس اداره امور شعب استان هرمزگان گفت: بانک ملی در استان هرمزگان در همه شاخصهای بانکی توانسته سرآمد باشد که این امر با حمایتهای مشتریان انجام شدهاست.
حسن آرمات عنوان کرد: بانک ملی یک بانک حاکمیتی است و به دنبال سودآوری نیست و کارهایی که تاکنون صورت گرفته با حمایت و اعتماد مشتریان بودهاست.
لازم به ذکر است؛ این نشست هماندیشی که با هدف همفکری و بررسی راهکارهای تقویت و گسترش همکاریهای بین بانک و فعالان اقتصادی استان هرمزگان برگزار شد، هریک از فعالان و مدیران بنگاه های بزرگ اقتصادی استان به بیان دیدگاهها، نقطه نظرات، مسائل و مشکلات خود در امور خدمات مالی و بانکی پرداختند که از مهمترین آنها میتوان به تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ، ارائه خدمات ارزی ، بازپرداخت تسهیلات اعطایی، پرداخت تسهیلات برای خرید شناور و کشتی، پرداخت تسهیلات به پرسنل شرکتهای مستقر در منطقه ویژه، افزایش مبلغ ضمانت نامه، انتشار گواهی خاص، دریافت ضمانتنامه، امکان کارت به کارت کردن برای کارتهای تنخواه و غیره بحث و تبادل نظر شد.