شرایط شرکت در مزایدههای اموال منقول و غیرمنقول سازمان اموال تملیکی مشخص شد. طبق جزئیات اعلام شده، متقاضیان بایستی ۹ بند تعیین شده را رعایت کنند و در غیر این صورت، سازمان در قبال پذیرش ضمانتنامههای غیر معتبر مسئولیتی نخواهد داشت.
جزئیات شرایط شرکت در مزایدههای سازمان بدین شرح است:
با عنایت به اینکه خریداران اموال منقول و غیر منقول سازمان مکلفند به استناد مفاد آیین نامه تضمین معاملات دولتی موضوع مصوبه شماره ۱۲۳۴۰۲/ت۵۰۶۵۹هـ مورخ ۲۲/۰۹/۱۳۹۴ هیات محترم وزیران، تضامین معتبری مطابق با مفاد آیین نامه مورد اشاره جهت شرکت در مزایده های سازمان ارائه نمایند. براین اساس موارد مشروحه ذیل می بایست به دقت مدنظر مزایده گران قرار گیرد، در غیر اینصورت این سازمان مسئولیتی در قبال عدم پذیرش ضمانتنامه های نامعتبر و حذف شرکت کنندگان از فرآیند مزایده نخواهد داشت:
۱– در فرم ضمانت نامه های بانکی صادره جهت شرکت در مزایده ضروری است موارد ذیل صراحتاً درج گردد:
- نام متقاضی و ضامن
- موضوع فرآیند ارجاع کار (شامل شماره مزایده)
- نام کارفرما/ ذینفع (سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی)
- مبلغ دقیق تضمین مطابق با مفاد آیین نامه تضمین معاملات دولتی
- سایر موارد مطابق کاربرگ شماره یک آیین نامه مذکور.
۲– مطابقت صاحب توکن (امضای الکترونیکی) با نام متقاضی یا نام واریز کننده وجه به حساب سازمان
۳– استفاده مجدد از تضامین صادر شده برای شرکت در مزایده، برای سایر مزایده ها میسر نمی باشد.
۴– تضامین شرکت در مزایده ها می بایست به صورت کاملاً خوانا در سامانه ستاد بارگذاری شود. بدیهی است در صورتی که امکان رویت و تائید مندرجات تضامین در سامانه ستاد میسر نباشد ، امکان تائید ودایع ناخوانا و مخدوش میسر نخواهد بود.
۵– در صورتی که ضمانت نامه از سوی بانک صادر کننده دارای برگ تمدید باشد، مزایده گر می بایست نسبت به بارگذاری ضمانت نامه و تمدید آن به صورت توامان اقدام نماید.
۶– مدت اعتبار ضمانت نامه سه ماه از آخرین تاریخ تحویل پیشنهاد بوده و می بایست برای مدت سه ماه دیگر قابل تمدید باشد. ضمانت نامه های ارائه شده با اعتبار کمتر قابل پذیرش نخواهد بود .
۷– مفاد ضمانت نامه های دریافتی دقیقاً می بایست مطابق فرم نمونه «ضمانت نامه شرکت در فرآیند ارجاع کار (کاربرگ شماره یک مصوبه فوق الاشاره)» باشد. (تصویر پیوست)
۸– مزایدهگران در صورت دریافت ضمانت نامه بانکی از بانک های عامل (مطابق با شرایط اعلام شده) و بارگذاری در سامانه تدارکات الکترونیک دولت، میبایست نسبت به تحویل اصل ضمانت نامه در مهلت مقرر قانونی به نزدیکترین اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم تحویل اصل ضمانت نامه به نمایندگیهای سازمان و متعاقباً عدم اعلام مراتب توسط ادارات کل تابعه استانی به ذیحسابی و اداره کل امور مالی مبنی بر تحویل اصل ضمانت نامه و تأیید اصالت آن، امکان تأیید ودایع و در نتیجه شرکت مزایدهگران ذیربط در مزایده فراهم نخواهد شد.
۹-در صورتی که مزایدهگران تمایل به واریز نقدی ودایع داشته باشند، ترجیحاً از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت و بصورت الکترونیکی اقدام نمایند. لیکن در صورت واریز نقدی از طریق بانک های عامل، ضروری است ضمن اطمینان از انتقال وجوه به حساب ذیربط، اصل فیش واریزی را به نزدیکترین نمایندگی سازمان در استان تحویل نمایند.